نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:38

۸۰۰روستای استان زنجان از نعمت گاز برخوردار می شوتد

زنجان-استاندار زنجان گفت: با اتمام طرح های گازرسانی در دست اجرای زنجان تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی از ۶۷۲ روستای فعلی تا پایان سال آینده به بیش از ۸۰۰ روستا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر،، محسن افشارچی قبل از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های گازرسانی استان زنجان با بیان اینکه ۹۲.۶ درصد خانوارهای روستایی استان زنجان نیز از این انرژی بهره مند هستند، گفت: با اتمام ۱۵۰ طرح گازرسانی روستایی در دست اجرا، زنجان تا پایان سال آینده در ردیف استان‌های سبز کشور قرار می‌گیرد.

وی متدکر شد: شاخص استان های سبز گازرسانی به بیش از ۹۷ درصد جمعیت است که در حال حاضر در روند تحقق این امر هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه گازرسانی به مناطق روستایی از رخدادهای بسیار مهم در تحقق عدالت اجتماعی و رشد و توسعه این مناطق است، گفت: از ۴۱ طرح گازرسانی به روستاهای استان که در دهه فجر افتتاح شد ۲۴ طرح مربوط به گازرسانی به روستاهای شهرستان خدابنده است.

افشارچی افزود: ۱۰۰ طرح گازرسانی با ۱۱۴.۵ میلیارد تومان در استان زنجان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۲۷ طرح نیز با ۶۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

وی متذکر شد: با فعالیت های انجام شده در این شرکت و با همراهی شرکت ملی گاز ایران، میزان اعتبار امسال شرکت گاز زنجان از ۲۸۰ میلیارد تومان به ۴۹۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024773

مهمترین اخبار ایران و جهان: