نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 00:45

تشکیلات خودگردان: قانون لغو تابعیت فلسطینیان مشروعیت بخشی به آپارتاید است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب پیش‌نویس قانون «لغو تابعیت» اسرای قدس و فلسطین اشغالی به بهانه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن تصویب پیش‌نویس قانون «لغو تابعیت» آن را بدترین شکل آپارتاید و پاکساژی نژادی توصیف کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که مصونیت رژیم اشغالگر از مجازات و رفتارهای دوگانه بین‌المللی در برخورد با قانون بین‌المللی، توافقنامه‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی و اصول حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را به تشدید اشغالگری اراضی فلسطین و سرکوب شهروندان فلسطینی تشویق می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین(وفا)، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تأکید کرد که تصویب این قانون اقدام خطرناکی است و اوضاع را به سمت انفجار فراگیر و بی‌توجهی به همه تلاش‌ها و مواضع جهت برقراری آتش‌بس پیش می‌برد.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، قانون تبعید و لغو اقامت عوامل عملیات‌های استشهادی را تصویب کرد.

برابر با این قانون، «شهروندی و تابعیت اسرائیلی» از فلسطینیانی که «از کمک‌های مالی تشکیلات خودگردان برخوردار بوده‌اند» و به انجام آنچه «اقدام تروریستی» خوانده شده، محکوم شده‌اند، سلب خواهد شد و آن‌ها به کرانه باختری و نوار غزه تبعید خواهند شد.(جزئیات بیشتر)

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039729

مهمترین اخبار ایران و جهان: