نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 17:46

بازگشت 59 کودک و زن قرقیزی از سوریه

۱۸ زن و ۴۱ کودک با یک هواپیمای ویژه به همراه کارمندان کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت امور خارجه قرقیزستان از سوریه وارد بیشکک شدند.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ۱۸ زن و ۴۱ کودک با یک هواپیمای ویژه به همراه کارمندان کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت امور خارجه قرقیزستان از سوریه وارد بیشکک شدند.

بر اساس اعلام وزارت کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان این افراد به عنوان بخشی از ماموریت بشردوستانه «آیکل» به کشور بازگردانده شدند.

این رویداد با هدف نجات کودکانی که در شرایط بسیار خطرناک برای زندگی و سلامت قرار دارند و از حق حمایت از سوی دولت برخوردارند، انجام شده است.

کودکان در مرکز توانبخشی قرار خواهند گرفت تا خدمات مناسبی را دریافت کنند. به آنها کمک می‌شود تا با زندگی در یک محیط آرام و امن سازگار شوند.

وزارت  کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان اعلام کرد که خدمات مربوطه کار بر روی توانبخشی و بازگشت مجدد کودکان را انجام خواهند داد.

بازگشت کودکان به کشور به دلیل اراده سیاسی «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، هماهنگی کابینه وزیران و تعامل هماهنگ نهادهای دولتی در زمینه امور خارجی، بهداشت و تامین اجتماعی، و آژانس های اجرایی، سفارت قرقیزستان در کویت و همچنین با حمایت صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و کمیته بین المللی صلیب سرخ قانون امکان پذیر شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040829

مهمترین اخبار ایران و جهان: