نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 10:01

انزوای روسیه تنها ادعایی از سوی آمریکایی ها است

سفیر روسیه با رد ادعای آمریکا درباره منزوی شدن مسکو، تحریم‌های جدید واشنگتن علیه روسیه را «نسنجیده» خواند و تاکید کرد که تمام روسیه از ارتش برای دفاع از سرزمین اجدادی خود، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نسنجیده بوده و باعث نمی‌شود که روسیه سیاست مستقل خود را کنار بگذارد و تمام کشور روسیه از ارتش این کشور حمایت می‌کنند.

آنتونوف گفت: ۲۴ فوریه دنیا یک بار دیگر شاهد دور دیگری از تحریم‌های اقتصادی و مغرضانهِ نسنجیده علیه روسیه و شهروندانش بود. آنها یک بار دیگر می‌خواهند به ما لطمه بزنند. آیا واقعاً کسی باور دارد که این اقدامات باعث می‌شود که کشور ما مسیر استقلال را رها کرده و از راهی که با اراده خود به سوی جهان چندقطبی و مبتنی بر اصول امنیتی لاینفک، قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل انتخاب کرده، منحرف شود؟

به گفته وی، دولت واشنگتن از درک این موضوع عاجز است که «تامین تسلیحات جدید مثل همه سلاح‌های قبلی، تنها به طولانی شدن جنگ و تداوم خونریزی منجر شده و به هیچ عنوان کمکی به رسیدن به صلح نمی‌کند.»

وی تاکید کرد که ارتش روسیه «همچنان به پیشرفت قابل توجه در تکمیل وظایفی که برای دفاع از سرزمین اجدادی‌اش دارد، ادامه داده و تمام این کشور از آنها حمایت می‌کنند.»

وی تاکید کرد: واشنگتن و متحدانش در تلاش برای «خفه‌کردن» روسیه با طناب تحریم موفق نمی‌شوند. ما یاد گرفته‌ایم که زیر فشار اقتصادی و سیاسی زندگی کنیم. اقتصاد روسیه دوباره تنظیم می‌شود و توانمندی‌های ما در جایگزین‌های وارداتی در حال تقویت و افزایش است. نتایج بخش کشاوری روسیه، برای بسیاری از کشورها تحسین و رشک‌برانگیز است.

سفیر روسیه در واشنگتن تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای تحت تحریم، «بحران شدید بوده و آنها با کمبود فزاینده مواد غذایی و تورم افسارگسیخته روبه‌رو هستند.» تجربیات تحریمی قبلی نشان می‌دهد که این اقدامات ابتدا به بازار جهانی صدمه شده و شرایط را برای شهروندان عادی کشورهایی وخیم می‌کند که تحریم‌های نسنجیده را آغاز و یا از آن حمایت می‌کنند.

آنتونوف ادعاهای آمریکا درباره «منزوی شدن» روسیه را کاملاً غلط خواند و گفت: ما حتی پویاتر از قبل با جامعه بین‌المللی همکاری می‌کنیم. تنها تفاوت این است که امروز تمرکزمان را روی کشورهایی معطوف کرده‌ایم که آماده‌اند بر پایه منفعت مشترک و برابر، با ما کار کنند نه شرکای قبلی که اعتمادمان به آنها سلب شده است.

وی خاطرنشان کرد: به محتوای تارنمای سفارتی ما نگاهی بیندازید. عکس‌ها را ببینید. پر است از تصاویر دوستان ما از آمریکای لاتین، خاورمیانه، آسیا، آفریقا که ۲۳ فوریه در سفارت روسیه جمع شدند تا برای جشن گرفتن روز دفاع از سرزمین اجدادی، به ما ملحق شوند.

آنتونوف افزود: در واقع، واشنگتن به طور عامدانه گفتمان دوجانبه و روابط بین‌المللی را تخریب می‌کند و به نظر می‌رسد که هیچکس از جمله دولتمردان آمریکا تمایلی به یافتن راهی برای خروج از این بن‌بست ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055329

مهمترین اخبار ایران و جهان: