نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:22

آب مورد نیاز مردم تنگستان تامین شود/ لزوم نوسازی شبکه‌های آبرسانی

بوشهر- امام جمعه اهرم با تاکید بر لزوم نوسازی شبکه‌های آبرسانی در شهرستان تنگستان گفت: آب مورد نیاز مردم تنگستان تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته نماز جمعه اهرم عنوان داشت: همانطور که نوروز و نو شدنِ سال و نو شدن طبیعت مورد تکریم قرار گرفته است، مهم‌تر از نو شدن طبیعت، نو کردن اخلاق و معرفت ما به خود و معرفت ما به خداوند است.

وی اضافه کرد: نو و زیبا کردن باطن با نور قرآن و نو کردن باطن خود با معرفت ائمه معصومین علیهم السلام نکته اساسی در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن در ماه مبارک رمضان است.

پهلو زاده بیان کرد: برای همه امور هزینه می‌کنیم اما برای آخرتی که نا متناهی است و فقر مطلق هستیم از همین الان باید.

امام جمعه اهرم با اشاره به توافق ایران و عربستان افزود: سران عربستانی که با راه اندازی «مرکز اعتدال» به دنبال براندازی نرمِ دولت‌های مردمی بودند امروز مجبور می‌شود تمام شرایط ایران را بپذیرد و هیچ امتیازی به آنها داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌ها نشانه خارج شدن سران عربستان از اعتدال است که خون صدها هزار نفر از مردم یمن و سوریه و عراق و دیگر کشورها در جنگ نیابتی به گردن آنهاست.

پهلوزاده تاکید کرد: این تفاهم نامه بیشتر با نگاه اقتصادی توسط سه طرفِ تفاهم منعقد شده و در مباحث سیاسی بین المللی همه تفاها ها با نگاه سود محور است و تا تفاهمی به سود طرفین نباشد محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: این تفاهم یک پیروزی برای ایران اسلامی است که با صبر و حوصله و با نگاه راهبردی به روابط کشورهای همسایه در حال کم کردن تنش‌های همسایگان است.

امام جمعه اهرم تاکید کرد: تنها کسی که از این شرایط رو به بهبود کشورهای همسایه و تفاهم نامه‌ها متضرر خواهد شد، رژیم غاصب صهیونیستی است که روز به روز به اضمحلال نزدیک تر می‌شود.

وی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و مصرف بیشتر آب، مسئولین نسبت به مدیریت آب ورودی به شهرستان و نسبت به ترمیم شبکه و استفاده‌های غیر مجاز اقدامات لازم برای پایداری شبکه آبرسانی انجام بدهند و نسبت به برنامه‌های نوبت بندی آب هم اطلاع رسانی صورت بگیرد.

پهلوزاده تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در ایام تعطیلات عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان در کنار ساحل و منطقه خاییز نسبت به پدیده منکر کم حجابی و همچنین روزه خواری هم اقدام فرهنگی و هم اقدام قانونی انجام دهند که کم کاری در این زمینه از هیچ مجموعه‌ای قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: راجع به ساماندهی مبلمان شهری و زیباسازی شهر از مجموعه شورا و شهرداری تشکر می‌کنیم اما نسبت به تکریم ارباب رجوع و حل و فصل پرونده‌های باقیمانده از سال‌های قبل تسریع در این امور موجب رضایت موردم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097673

مهمترین اخبار ایران و جهان: