نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 14:03

هشدار رئیس جمهور تونس درباره تشدید مهاجرت غیرقانونی به این کشور

«قیس سعیّد»، اقدامات فوری را برای توقف جریان مهاجرت غیرقانونی از آفریقای جنوب صحرا به کشورش خواستار شد و این پدیده را توطئه ای برای تغییر ترکیب جمعیتی در تونس توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس می‌گوید که موج مهاجران غیرقانونی از آفریقای جنوب صحرا به تونس توطئه ای برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشور است و اتخاذ تدابیر عاجل را برای توقف آن خواستار شد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور تونس در جلسه شورای امنیت ملی این کشور که به اقدامات فوری برای مقابله با پدیده مهاجران غیر قانونی اختصاص داشت، هشدار داد که این پدیده منجر به افزایش خشونت و جنایت می‌شود.

وی افزود: هدف اعلام نشده موج‌های متوالی مهاجرت غیرقانونی این است که تونس را به یک کشور کاملاً آفریقایی و بدون تعلق به ملت‌های عربی و اسلامی تبدیل کنند.

رئیس جمهور تونس در این نشست، خواستار اقدامات سختگیرانه درباره هجوم انبوهی از مهاجران غیرقانونی به کشورش شد که به گفته او که منجر به افزایش خشونت، جنایات و اقدامات غیرقابل قبول می‌شود و به علاوه به لحاظ قانونی جرم تلقی می‌شود.

سعیّد همچنین بر لزوم پایان دادن سریع به این پدیده تاکید و خاطرنشان کرد که این یک برنامه مجرمانه است که از ابتدای قرن جاری برای تغییر ترکیب جمعیتی تونس آماده شده است تا مهاجران غیرنظامی از مناطق صحرای آفریقا در تونس اسکان داده شوند.

وی کار در تمامی سطوح دیپلماتیک، امنیتی و نظامی و اجرای دقیق قوانین مربوط به وضعیت خارجی‌ها در تونس و عبور پنهانی از مرزها را خواستار شد.

این اظهارات رئیس جمهور تونس چند روز پس از آن بیان می‌شود که بیش از ۲۰ سازمان حقوق بشر تونس آنچه را که آنها سخنان نفرت پراکنانه قیس سعید علیه مهاجران کشورهای جنوب صحرای آفریقا توصیف کردند، محکوم کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050529

مهمترین اخبار ایران و جهان: