نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 06:40

موافقت آمریکا با فروش موشک‌های هوا به سطح به استرالیا

وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک‌های ضد تشعشع به استرالیا به ارزش 506 میلیون دلار موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، در اقدامی برای مقابله با ماموریت جنگنده‌های چین،  وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک‌های ضد تشعشع به استرالیا به ارزش ۵۰۶ میلیون دلار موافقت کرده است.

وبگاه «دیفنس پست» روز چهارشنبه نوشت، استرالیا  در حال حاضر ۶۳ موشک برد بلند هدایت شونده و ضد تشعشع و تجهیزات مرتبط را درخواست کرده است. انتظار می‌رود سلاح‌های جدید توانایی استرالیا را برای مقابله با تهدیدات موجود و نوظهور بهبود بخشد. این موشک‌ها می‌توانند پرتاب کننده‌های زمینی یا دریایی را که اغلب بخشی از پدافند هوایی دشمن هستند، سرکوب و نابود کنند.

در بیانیه سازمان همکاری امنیت دفاعی وابسته به پنتاگون آمده است: «این توانایی موشک‌ها دشمن را از استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی خود محروم می‌کند و در نتیجه بقای جنگنده‌های تاکتیکی استرالیا را بهبود می‌بخشد».

این موشک‌ که ساخت شرکت‌های «لاکهید مارتین» و «نورثروپ گرومن» است در جنگنده‌های «اف-۳۵» و «اف-۱۸» نصب می‌شود.

وزارت دفاع استرالیا، از متحدان آمریکا در منطقه اعلام کرد که  ژوئن  گذشته یک جنگنده چینی به طور خطرناکی یک هواپیمای تجسسی استرالیا را در «دریای چین جنوبی» رهگیری کرد. استرالیا مدعی شد که جت چینی در فاصله بسیار نزدیک مقابل هواپیمای ارتش استرالیا پرواز کرد.

تحلیلگران بر این باورند که  نیروی هوایی چین قدرت اول منطقه است.  بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی چین به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1067529

مهمترین اخبار ایران و جهان: