نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 11:06

افزایش دو برابری مرسولات در روزهای اخر سال/ توزیع 9 هزار مرسوله در روز توسط پست زنجان

مدیر کل پست استان زنجان با بیان اینکه در طول سال روزانه به طور میانگین 7 تا 9 هزار مرسوله در استان زنجان توزیع می‌شود، گفت: این رقم در ایام شب عید به دو برابر می‌رسد.

جواد رسولی، مدیر کل پست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه ترافیک کاری در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد، میانگین توزیع مرسولات بعضا تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

مدیر کل پست استان زنجان با اشاره به فعالیت 63 موزع در استان افزود: مرسولات وارداتی به پست استان توسط 63 موزع به صورت امانتی، موتوری و خودرویی در سراسر استان زنجان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوج ترافیک کاری اداره پست 20 روز آخر سال است، ادامه داد: 20 تا 25 اسفند ماه روزهای پیک ترافیک مرسولات استان است که در صورت نیاز برای اینکه تاخیری در توزیع مرسولات نداشته باشیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود.

رسولی از افزایش یک شیفت کاری به شیفت‌های توزیع در ایام آخر سال خبر داد و اذعان داشت: اداره کل پست استان برای اینکه مرسولات سر وقت و بدون تاخیر به دست مردم برسد تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی به افزایش یک ساعت کاری به باجه‌های قبول و معطل اداره پست اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به خاطر حجم ترافیک مرسولات در زمینه توزیع سریع مرسولات با مشکلاتی روبرو می‌شویم شاید توزیع مرسولات با تاخیر چند ساعته روبرو شود که مردم نباید نگران شوند.

مدیر کل پست استان زنجان با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر شیفت‌بندی‌ها افزایش می‌یابد، اضافه کرد: اداره کل پست استان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اسفند ماه  تا لحظه آخر ساعت اداری روز 29 اسفند ماه حتی در روزهای تعطیل به مشتریان خود ارائه خدمات می‌کند.

وی در ادامه از ورود 2 میلیون 350 هزار مرسوله در طول 10 ماهه نخست امسال به اداره کل پست استان خبر داد و افزود: اداره پست استان در این مدت یک میلیون و 533 هزار مرسوله را نیز صادر شده است.

رسولی با اشاره به اینکه دپوی مرسولات وارده در استان زنجان تقریبا به روز است، افزود: برای مبادله کالا مرکز استان با شهرستان‌ها و شهرهای اطراف، 14 پیمانکاری ایجاد شده است و همه روز توسط این تعداد پیمانکار مرسولات بین شهری بدون هیچ تاخیری انجام می‌شود.

وی تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فعال استان زنجان را 196 فقره اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در استان 83 دفتر پیشخوان فعال، 237 نمایندگی روستایی و 5 نمایندگی آی سی تی فعال در حوزه پست و ارسال مرسولات با اداره کل پست استان همکاری دارند.

وی از ارسال همه نوع مرسوله و توزیع آن در استان خبر داد و افزود: با توجه به رونق گرفتن فروش اینترنتی در کشور  همه نوع مرسولات از پوشاک، تا خوراکی، قطعات صنعتی، دارو و لوازم خانه در بین مرسولات وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارسال کالاهای بدون مجوز و ممنوعه توسط پست انجام نمی‌شود، اذعان داشت: تمام مرسولات از دستگاه«ایکس ری» رد می‌شوند و در صورت دادن خطا و ممنوعه بودن توسط دستگاه، بسته مرسوله با هماهنگی دستگاه قضایی و حکم قضایی بررسی می‌شود و درصورت رفع اتهام و ارائه مجوز قانونی به صاحبش برگردانده می‌شود.  

مدیر کل پست استان زنجان در پایان از برگزاری مسابقه بین‌المللی نامه نگاری اتحادیه پستی جهانی ویژه نوجوانان سال 2023 خبر داد و افزود: این مسابقه با موضوع، تصور کنید که شما یک ابر قهرمان هستید و ماموریت دارید تا تمام جاده‌های سراسر دنیا را برای کودکان ایمن سازید. نامه‌ای برای یک نفر بنویسید و توضیح دهید به چه قدرت‌های خارق العاده‌ای نیاز دارید تا ماموریت خود را انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان تا 15 سال حق شرکت در مسابقه را دارند، افزود: مهلت دریافت نامه‌ها برای شرکت کنندگان تا 25 اسفند ماه 1401 تعین شده است.

 رسولی هدف از برگزاری مسابقه نامه نگاری را گسترش مهارت‌های نوشتاری برای نوجوانان، تشویق شرکت کنندگان به ابراز خلاقیت در مسابقات و اصلاح مهارتهای زبانی از طریق نامه نگاری و کمک به نداوک روابط دوستانه بین المللی اعلام کرد.

پایان پیام/73002       

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085729

مهمترین اخبار ایران و جهان: