نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 21:01

۲۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های استان سمنان تولید می‌شود

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه این استان در پویش سراسری کاشت سالانه یک میلیارد درخت سهم تولید ۱۰میلیون درخت را دارد، گفت: دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌ها تولید می‌شود.

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح مردمی کاشت سالانه یک میلیارد درخت طی بازه چهار ساله در کشور کلید خورده است، ابراز داشت: در این بین استان سمنان سهم تولید ۱۰ میلیون اصله درخت را دارد.

وی ضمن بیان اینکه طبق این قرار می‌بایست سالانه ۲.۵ میلیون درخت در استان تهیه و توزیع شود، افزود: دو مرکز تولید نهال جنگلی شاهرود و سمنان و نهالستان بیابانی حسن آباد دامغان سالانه دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال را تولید می‌کنند.

توزیع نهال رایگان از امروز ۱۵ اسفند

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه هدف از اجرای این قبیل طرح‌ها تبیین فرهنگ منابع طبیعی و افزایش فضای سبز است، ابراز داشت: از ۱۵ اسفندماه نهال‌های رایگان برای اجرای پروژه‌های جنگلداری، بیابان‌زدایی، ایجاد فضای سبز در مناطق شهری و روستایی و زراعت چوب در سطح استان توزیع می‌شود.

مرادی حقیقی ضمن بیان اینکه به این منظور تاکنون ۵۰ بوستان روستایی با مشارکت دهیاری‌ها تأسیس شده است، تصریح کرد: طی سال جاری نیز معادل ۷۰ هکتار جنگل‌کاری و زراعت چوب در استان به انجام رسید.

وی بابیان اینکه نهال‌های تولیدی مناسب با اقلیم آب و هوایی استان سمنان هستند، اضافه کرد: مردم می‌توانند از ۱۵ اسفندماه با مراجعه به ادارات منابع طبیعی نسبت به تهیه رایگان نهال و درخت اقدام کرده و سپس در مکان مورد نظر خود آن را بکارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077673

مهمترین اخبار ایران و جهان: