نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 19:02

مشارکت مردم بهترین راه حفاظت از منابع طبیعی است

بیجار- فرماندار بیجار با تأکید بر اینکه نگاه به منابع طبیعی کشور علاوه بر احساس مسئولیت باید نگاه اخلاقی باشد، گفت: مشارکت مردم بهترین راه حفاظت از منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا قاسمی روز شنبه در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت زنده یاد «پروفسور ستاری» که با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بیجار برگزار شد، اظهار داشت: مسئله منابع طبیعی یک مسئله مهم است که همه ما نسبت به آن باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی افزود: نگاه به منابع طبیعی کشور علاوه بر احساس مسئولیت باید نگاه اخلاقی و معرفتی باشد و مشارکت مردم بهترین راه حفاظت از منابع طبیعی است.

فرماندار بیجار گفت: منابع طبیعی و محیط زیست کارکردهای بسیار مهمی دارد و در تلطیف هوا و کاهش آلاینده‌های بشری نقش مؤثری ایفا می‌کند.

قاسمی به نقش منابع طبیعی در گسترش گردشگری و گیاهان دارویی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی باید نگاه ویژه‌ای به این ثروت خدادادی داشته باشیم‌.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام به درختکاری اشاره شده و رهبر انقلاب هم اهمیت بسزایی در این خصوص قائل هستند و این مهم باید برای دانش آموزان تبیین شود.

فرماندار بیجار با تأکید بر اینکه باید نگاه دانش آموزان را به طبیعت معطوف کنیم، بیان داشت: علاوه بر نگاه علمی باید نگاه معرفتی به طبیعت و منابع طبیعی داشته باشیم.

قاسمی به اقدام ارزنده منابع طبیعی و همیاران طبیعت در دامنه «کوه سیاه» بیجار اشاره کرد و گفت: کاشت درخت به همت مردم و منابع طبیعی در ورودی شهر بیجار به سمت تکاب نقش مؤثری در کاهش زمین خواری و سرسبز شدن دامنه کوه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086873

مهمترین اخبار ایران و جهان: