نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 15:18

ائتلاف مشترک گردشگری در استان‌های شمالغرب تشکیل می‌شود

اردبیل-نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ائتلاف مشترک گردشگری مابین استان‌های شمالغرب از جمله زنجان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل تشکیل می‌شود.

بهزاد عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری چهارمین نشست مجمع مشورتی شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های شمال‌غرب، اظهار کرد: ائتلاف مشترک گردشگری مابین استان‌های شمال‌غرب از جمله زنجان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اردبیل دارای پتانسیل‌های محیطی، گردشگری و پشتوانه تمدن تاریخ و فرهنگی غنی است؛ افزود: هدف از تشکیل و راه اندازی این کنسرسیوم مشترک، توسعه گردشگری و هماهنگی بیشتر بین شهرستان‌ها و مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور در بخش گردشگری است که به زودی تشکیل خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در راستای توسعه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بواسطه جذب سرمایه گذار و جلب مشارکت بخش خصوصی، نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری به منظور معرفی چهار استان شمال‌غرب کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی برپا خواهد شد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه اردبیل در سال ۲۰۲۳ میزبان کشورهای عضو اکو است، ارائه بسته تشویقی برای گردشگران داخلی در اماکن تاریخی و مذهبی، تهیه و تدوین بروشور مشترک برای استان‌های شمال غرب از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044573

مهمترین اخبار ایران و جهان: