نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 16:58

دهیاری‌ها آماده میزبانی از مسافران نوروز می‌شوند

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری البرز گفت: کمیته هماهنگی امور شهردادی ها ودهیاری های این استان ویژه خدمات نوروزی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمید میرزایی، مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری البرز، روز یکشنبه در نشست ستاد نوروزی استان البرز، گفت: رسیدگی موثر به وضعیت زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری و روستایی در همه ابعاد بهداشتی، ترافیکی، خدماتی، امور فرهنگی، همکاری شهرداری‌ها با سایر کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان، شهرستان با توجه به گستردگی وظایف و اختیارات از جمله اهداف مورد توجه در این زمینه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت تابلوهای معرفی مسیر، خیابان‌ها، اماکن و مراکز عمومی شهرها و روستاها، پاکسازی حریم جاده ها و ساماندهی مبادی ورودی به شهرها و روستاها ،هماهنگی با شرکت آب، برق، گاز و مخابرات استان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات و جلوگیری از هرگونه قطعی و خرابی و ارائه خدمات مربوط در ایام تعطیل تعطیلات نوروز مورد تاکید است.

میرزایی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به رفع عیوب و نواقص کلیه تاسیسات موجود در پروژه‌های فضای سبز ، پارکها و فضاهای گردشگری و سایر تاسیسات و مبلمان شهری و روستایی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هماهنگی با جایگاه های سوخت درون شهری و رسیدگی به وضعیت سرویس دهی آنها، همکاری در جانمایی بازارچه ها برای توزیع مناسب ارزاق عمومی ( نان ، میوه و سایر اقلام پر مصرف) از دیگر موارد ضروری برای خدمات دهی بهتر به مردم در تعطیلات نوروز است.

وی یاد آورشد: بازدید، بهسازی و تنظیف سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهرها روستاها، ایجاد و تعیین مکان‌هایی جهت پارکینگ موقت در مراکز و اماکن مسافرپذیر از دیگر نکات مهم است. اتخاذ تدابیر لازم جهت برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان میرزایی، برپایی و آماده سازی چادرهای نماز در سطح شهرها و روستاها جهت بهره برداری مسافران بویژه در ایام ماه مبارک رمضان تعامل شهرداری ها با ستاد اجرایی خدمات سفر در انجام تبلیغات محیطی و سایر امور فرهنگی را نیز از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد.

وی تاکید کرد: نظافت، رفع عیوب و نواقص از تمام تاسیسات موجود در پروژه های فضای سبز ، پارکها و فضاهای گردشگری و سایر تاسیسات و مبلمان شهری و روستایی رسیدگی به وضعیت روشنایی شهرها و روستاها (پارک‌ها، کمپینگ‌ها، تفرجگاه‌ها و دیگر فضاهای عمومی) نیز باید از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسؤول آماده باش گروههای امداد و نجات در سازمان‌های آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته، برنامه ریزی و ساماندهی حمل و نقل درون شهری و به خصوص تاکسیرانی و اتوبوسهای درون شهری و نظارت بر ساعت کار ناوگان درون شهری و آموزش آن‌ها در راهنمایی و ارائه خدمات مناسب به مسافران را از دیگر محورهایی برشمرد که باید از سوی کمیته شهرداری ها و دهیاری های البرز مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044973

مهمترین اخبار ایران و جهان: