نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 11:05

نخستین نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال افتتاح شد

نخستین نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال نیز با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، همزمان با آیین افتتاحیه نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، نخستین نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال نیز با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

بهجت محمدی، دبیر نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه درباره اشتراک سینما، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال گفت: در غرفه‌های نمایشگاه، هر دو حوزه صدا و تصویر و فناوری اطلاعات به عنوان وجه اشتراک این رسانه‌ها به خوبی قابل لمس است.

*مهندسان رسانه ملی به بومی سازی تجهیزات اقدام کردند

در ادامه این مراسم، سیدابوالحسن فیروزآبادی نیز در سخنانی به تغییرات و پیشرفت‌های فنی رسانه ملی از سال‌های دور تا کنون اشاره کرد و گفت: در 30 سال گذشته در حوزه فنی ابتدا مشکل بهره برداری داشتیم که با آموزش‌های لازم این موضوع رفع شد. پس از عبور از موضوعاتی همچون نصب و راه اندازی‌ها و همچنین تعمیرگاه‌ها، مهندسان رسانه ملی، نسبت به بومی سازی تجهیزات مورد نیاز اقدام کردند تا در مسیر استقلال و توسعه قرار بگیرند.

وی در ادامه تحولات بزرگ در رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در آن سال ها، صداوسیما یک نهاد سیاسی و اجتماعی بود اما امروزه این فضا، فضای اجتماعی اقتصادی همراه با زیرساخت‌های فنی است با رنگ و بویی به شدت اجتماعی، که صداوسیما بایستی به عنوان تنظیم گر و متصدی این تحولات عمل کند.

*ظرفیت‌های فناورانه در مسیر خلق یک زیست بوم سالم قرار گیرد

عضو شورای عالی فضای مجازی، با تاکید بر اینکه فناوری امروز منفعل نبوده بلکه فعال و اکتیو است، افزود: ظرفیت‌های فناورانه باید در مسیر خلق یک زیست بوم سالم و فعال قرار بگیرد که به اعتقاد بنده، معاونت توسعه و فناوری رسانه با حضور جوانان نخبه و توانمند و بهره گیری از ظرفیت های موجود و توانایی‌های بخش خصوصی، در جریان شتابنده و پرتوان خود می تواند پایدار باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1062929

مهمترین اخبار ایران و جهان: