نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 08:57

حضور ۲۰ نفر از هنرمندان شاخص خراسان‌شمالی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی سرو سیمین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان‌شمالی گفت: ۲۰ نفر از هنرمندان شاخص استان در رشته‌های مختلف در مراسم اختتامیه جشنواره فجر صنایع‌دستی حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز پروانه کلاته، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: در هفتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر ۲۰ نفر از هنرمندان شاخص خراسان‌شمالی در رشته‌های مختلف در مراسم اختتامیه جشنواره فجر صنایع‌دستی در برج میلاد حضور یافتند.

وی گفت: هنرمندان، کارشناسان و داورانی از ۱۲ کشور در این جشنواره حضور یافته‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان‌شمالی افزود: این جشنواره امسال برای نخستین‌بار به‌صورت بین‌المللی برگزار شده است و جزو نادر نشست‌های صنایع‌دستی در جهان به شمار می‌رود.

کلاته ادامه داد: معرفی مهر اصالت ملی و بین‌المللی و معرفی آثار پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی، به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های طراحی و تولید خلاقانه و نوآورانه در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و معرفی هنرمندان و صنعتگران این بخش از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان شده بود.

وی تصریح کرد: هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۷) از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند ۱۴۰۱ در موزه ملی ایران برگزار و به انتخاب هیئت داوران ۷ لوح «سرو سیمین» به هنرمندان ایرانی و خارجی برگزیده این دوره جشنواره اعطا شد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057573

مهمترین اخبار ایران و جهان: