نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 11:33

تمهیدات استقبال از زائران نوروزی در مشهد/ راه اندازی سامانه تلفنی برای پیگیری مشکلات زائران

فرماندار مشهد با اعلام تشکیل قرارگاه خدمات سفر به زائران نوروزی از راه اندازی سامانه تلفنی برای پیگیری جدی مشکلات زائران نوروزی مشهد مقدس خبر داد.

محسن داوری در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد درباره تمهیدات فرمانداری برای استقبال و پذیرایی  از زائران نوروزی اظهار کرد: قرارگاهی در خیابان امام رضای ۹ ایجاد کردیم که با ۱۲ کارگروه زیرمجموعه این قرارگاه همه امورات مربوط به زائران پیگیری می شود.

وی افزود: این قرارگاه به صورت شبانه روزی فعال است و علاوه بر آن، سامانه ای تلفنی با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ راه اندازی کردیم که زائران از سراسر کشور می توانند با این شماره تماس بگیرند و هرگونه شکایت و اطلاعاتی درباره مراکز اقامتی، اسکان و... را از این سامانه جویا شوند.

داوری درباره برنامه های استقبال و پذیرایی از زائران نوروزی مشهد گفت: در پنج نقطه ورودی شهر از جمله جاده ها، فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافری، ایستگاه استقبال از زائران را پیش بینی کردیم. برای اسکان زائران نیز ۶۰۰ هزار تخت داریم که در هر شب برای استراحت زائران استفاده می شود. بخشی از این اقامتگاه ها هتل ها، مهمان پذیرها، خانه مسافرها و... بخشی هم اقامتگاه های موقت است و حسینیه ها و تکایا نیز در تعطیلات نوروزی میزبان زائران نوروزی خواهد بود.

داوری ادامه داد: سامانه ای برای اقامت زائران ایجاد کردیم و در هر لحظه، ظرفیت های خالی و تکمیل شده اقامتگاه ها را رصد می کنیم تا بتوانیم زائران را به سمت محل های مناسب اسکان هدایت کنیم.

وی افزود: علاوه بر سامانه ها و قرارگاه ها ۱۸ کیوسک راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر به راهنمایی مسافران و زائران نوروزی می پردازند و  ۳۸ اکیپ سیار نیز در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی حضور دارند تا چنانچه زائران به کمکی احتیاج داشته باشند وارد عمل شوند.

فرماندار مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد به اعلام جزئیات برنامه نظارت بر بازار، اقامتگاه ها، حمل و نقل و... پرداخت که در روزهای آینده هرکدام از این برنامه ها را منتشر می کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1101573

مهمترین اخبار ایران و جهان: