نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 12:07

نصب برچسب قیمت روی کالا در استان سمنان لازم الاجرا است

سمنان- معاون سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه نصب برچسب قیمت روی کالا در استان لازم الاجرا است، گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی شهر سمنان ضمن بیان اینکه در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها افزایش خواهد یافت، ابراز داشت: برخی متخلفان با سو استفاده از نیاز مردم اقدام به گران فروشی می‌کنند لذا برای جلوگیری از این موضوع برخورد جدی با متخلفان در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه پویش «بدون قیمت نخریم» برای استان سمنان در دست اجرا است، افزود: این پویش می‌کوشد مردم از خرید کالا در واحدهای صنفی فاقد درج قیمت ممانعت کنند تا از سو نیت برخی افراد سودجو در انجام تخلف گران‌فروشی کالا و خدمات جلوگیری شود.

معاون سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه بر طبق این پویش نصب برچسب قیمت بروی کالا الزامی است، ابراز داشت: درج قیمت و نصب نرخ نامه از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می‌شود.

یحیایی ضمن بیان اینکه وجود برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا مؤثر است، تصریح کرد: کاهش تخلفات اقتصادی و جلوگیری از افزایش غیر قانونی قیمت‌ها و اجحاف به اقشار آسیب پذیر جامعه مهمترین رویکرد این پویش به شمار می‌رود.

وی ضمن بیان اینکه دانستن قیمت کالا حق مسلم مصرف کنندگان است، افزود: از شهروندان استان سمنان تقاضا داریم به محض مشاهده هر گونه تخلف صنفی آن را با سامانه ۱۲۴ در میان قرار دهند تا موضوع رسیدگی و بررسی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065929

مهمترین اخبار ایران و جهان: