نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 23:26

قیمت نان افزایش نمی یابد/ افزایش ۳۰ درصدی یارانه نانوایی‌ ها

همدان- استاندار همدان با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در فروش انواع نان در استان نداریم؛ گفت: یارانه نانوایی‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد چهارشنبه در جلسه کارگروه ارتقای گندم، آرد و نان، گفت: هیچ افزایش قیمتی در فروش انواع نان در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه با آغاز مرحله سوم هوشمند سازی مدیریت یارانه آرد و نان، یارانه و کمک هزینه نانوایی‌ها به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت؛ تصریح کرد: افزایش کیفیت آرد تحویلی به نانوایی‌ها و همچنین پخت مناسب باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان یادآور شد: سهمیه آرد کارخانه‌های آرد که ماشین آلات فرسوده دارند و هنوز آنها را نوسازی نکرده‌اند، کاهش خواهد یافت.

قاسمی فرزاد گفت: برخی کارخانه‌های آرد ۶۰ سال قدمت دارند. کارخانه‌های آرد بالای ۳۰ سال باید نوسازی شوند تا بتوانند آرد با کیفیت و مناسب را برای پخت در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های آرد می‌توانند برای نوسازی ماشین آلات خود از تسهیلات استفاده کنند؛ تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید بر کیفیت نان تحویلی به مردم و رعایت بهداشت در نانوایی‌ها نظارت دقیق و ماهانه داشته باشند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه نکات بهداشتی در نانوایی‌ها به دقت رعایت، در غیر این صورت باید بسته شود؛ عنوان کرد: ذخایر گندم در استان را مناسب است اما تلاش می‌شود از گندم‌های دیگر استان‌ها نیز که دارای گلوتن بالاتری هستند، خریداری شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نانوایی‌ها باید از ساعت ۶ صبح نان را تحویل مشتری دهند؛ اظهار کرد: هشت نانوایی در سطح شهر همدان در ۶ ماه اول تا ساعت ۱۰ شب و در ۶ ماهه دوم سال تا ساعت ۹ شب فعالیت دارند.

وی گفت: نانوایی‌های میدان بیمه ابتدای عمار، خیابان پاسداران روبه روی بانک ملی، رسالت بلوار شهید چمران، تپه حاج عنایت ابتدای بلوار شاهد، شکریه جنب درمانگاه خدمات نیروهای مسلح، کوچه قصابان، میدان شاهد و شهرک بهشتی میدان لاله تا ۹ شب فعالیت دارند و باید بر اساس عملکرد نانوایی‌ها و میزان پخت، سهمیه آرد به آنها تعلق گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039629

مهمترین اخبار ایران و جهان: