نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 00:37

امکان ریزش برف در ارتفاعات/ سرما تا پایان هفته میهمان گلستان است

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: سامانه ناپایدار جوی تا پایان هفته در سطح استان ادامه دارد و آسمان گلستان تا پایان هفته غالباً نیمه ابری یا ابری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امان‌محمد کمالی عصر امروز در گفتگو با جمعی از خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: شرایط دمایی استان در هفته جاری تفاوت زیادی نمی‌کند و کمینه دمای استان گلستان بین صفر تا دو درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما بین ۹ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری مانند هفته گذشته بارش باران نخواهیم داشت، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری، استان به تناوب تحت تأثیر گذر امواج ناپایدار بارشی قرار می‌گیرد لذا آسمان استان تا پایان هفته غالباً نیمه ابری تا ابری است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه در هفته جاری به ویژه در اوقات عصر و شب شاهد بارش پراکنده باران در سطح استان به ویژه در مناطق کوهپایه و کوهستانی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه بارش‌های این هفته برای مناطق میان دشت و شمال استان چندان خوب نیست.

کمالی تأکید کرد: شرایط ناپایدار بارشی برای روزهای پنج شنبه و جمعه در استان گلستان تقویت می‌شود، همچنین انتظار می‌رود بارش‌های پایان هفته از لحاظ کمیت مؤثرتر باشند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ریزش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت ریزش برف و پدیده مه خواهد بود، خاطرنشان کرد: تنها مخاطره این بارش‌ها اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه جاده‌های مواصلاتی کوهستانی است لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌کنیم تا پایان هفته در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: از لحاظ مقداری، بارش‌های این سامانه ناپایدار بارشی در یک روز چندان مؤثر نخواهد بود اما از آنجایی که در طول هفته احتمال بارش‌های پراکنده باران وجود دارد برخی از مناطق استان در مجموع می‌توانند بارش‌های مؤثری را تجربه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039073

مهمترین اخبار ایران و جهان: