نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 19:54

خوزستان پیشتاز آسم، آلزایمر و دیابت در کشور/ آلودگی هوای اهواز در بالاترین حد موجود است

مدیر گروه آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: آلودگی هوا سبب شده میزان بروز آسم در استان خوزستان حدود دو برابر از متوسط کشور بیشتر باشد.

عباس فایضی مدیر گروه آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: میزان بروز آسم در استان خوزستان حدود دو برابر از متوسط کشور بیشتر است و با توجه به افزایش آلودگی هوا این آمار افزایش پیدا کرده است.

وی همچین افزود: نقش آلاینده‌های هوا در مورد بروز بیماری‌های دیگر نیز از جمله آلزایمر و دیابت تیپ ۲ اثبات شده و در این خصوص جای شکی نیست.

فایضی با بیان اینکه در خوزستان به محیط زیست توجه نمی‌شود، گفت:  بحث محیط زیست اولویت هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی نیست و هر مدیری اگر دچار کمبود بودجه شد، بحث آلودگی هوا را از اولویت خارج می‌کند.

مدیر گروه آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به هر طرف اهواز نگاه شود یک مشعل نفتی در حال سوختن است و برخی روز‌ها مه غلیظ همراه با آلودگی هوا نیز وجود دارد و  جای شکی نیست که  آلودگی هوا در بیشترین میزان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر مطالب علمی در مورد آلودگی هوا بازگو و شنیده شود، دید عمومی جامعه بسیار تغییر می‌کند، اما متاسفانه احساس می‌شود که مردم خوزستان نسبت به آلودگی هوا و فضای سبز بی‌تفاوت شده‌اند.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بیان کرد: زمانی که بحث سلامتی در میان است باید کاهش آلودگی هوا و افزایش راه‌های مقابله با آن را در دستور کار قرار داد. استفاده از سوخت‌های پاک و راه‌اندازی اتوبوس برقی برخی از این راهکار‌ها هستند.

وی در خصوص وضعیت بروز آسم در خوزستان افزود: بر اساس مطالعات سال‌های گذشته تخمین زده می‌شود میزان بروز آسم در خوزستان ۱۳ درصد است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038773

مهمترین اخبار ایران و جهان: