نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 18:41

اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۰۰ بقعه متبرکه خوزستان آغاز شد

اهواز- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: همزمان با آغاز سال جدید همزمان با سراسر کشور، اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۰۰ بقعه متبرکه استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله عرفانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از آغاز اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۰۰ بقعه متبرکه خوزستان خبر داد و تاکید کرد: در این طرح، بقاع متبرکه برای پذیرایی از زائران و مسافران از سراسر کشور آماده شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: همچنین بیش از ۶۰ زائر سرا در بقاع متبرکه خوزستان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه خوزستان بیان کرد: برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، پخش مستقیم سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال، برقراری مواکب و ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی از مسافران و زائران، برپایی خیمه‌های معرفت با موضوعات خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره، پرسش و پاسخ، مسابقات و اهدای جوایز از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: همچنین در بقاع متبرکه خوزستان بازارچه‌های فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی و تولیدات محصولات خانگی، نمایشگاه‌های بصیرتی و کتابخانه‌های سیار و کوچک برای استفاده عموم برپا شده است.

عرفانی افزود: بقاع شاخص اجرا کننده طرح «آرامش بهاری» در خوزستان شامل بقعه شاهزاده احمد و سید خلیل و یادمان شهدای گمنام در اندیمشک، بقعه سبز قبا محمد بن موسی الکاظم (ع)، محمد بن جعفر (ع)، امامزاده رودبند، بقعه حزقیل نبی (ع) در دزفول، دانیال نبی (ع) در شوش، بقعه امامزاده عبدالله و امامزاده محمود در هندیجان، امامزاده اباذر (ع) و حیدر بهبهان و بقاع شهرستان ایذه از جمله سلطان ابراهیم و سیدصالح شهپیر هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان یادآور شد: در لحظه تحویل سال نو حدود ۳۰ هزار نفر در بقاع متبرک خوزستان حضور داشتند و تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در زائر سراهای اوقاف خوزستان به صورت دائم و موقت اسکان داده شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1104873

مهمترین اخبار ایران و جهان: