نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 23:21

هشدار به مسافران نوروزی کرمانشاه؛ مراقب قاتل خاموش در چادرهای مسافرتی باشید

مسؤول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به سردی و برودت هوا در برخی از شهرهای استان، شاهد مسمومیت مسافران نوروزی داخل چادرها هستیم.

 اکبر آزادی، مسؤول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: هرسال در ایام نوروز شاهد برپایی چادر مسافرتی در شهرها هستیم که امسال با توجه به سردی و برودت هوا در برخی از شهرهای استان، شاهد مسمومیت مسافران نوروزی داخل چادرها به دلیل استفاده از پیک‌نیک و منقل زغال روشن هستیم.

وی ادامه داد استفاده از زغال و گاز پیک‌نیک در داخل چادرهای مسافرتی در فضای بسته برای ایجاد گرمایش را اقدامی خطرناک توصیف کرد و گفت: این امر موجب مسمومیت شدید با گاز مونوکسید کربن و حتی مرگ می‌شود.

مسؤول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص کاهش دمای هوا، یادآور شد: مسافرانی که قصد دارند در ایام نوروز در چادرهای مسافرتی اسکان پیدا کنند باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1105229

مهمترین اخبار ایران و جهان: