نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 19:47

ضرورت توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری سنندج

سنندج- فرماندار سنندج بر توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری روز سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات شهر سنندج اظهار کرد: از اقدامات دلسوزانه شهردار سنندج که دغدغه مندانه مسائل شهر را در ابعاد مختلف زیرساختی، فرهنگی، ورزشی دنبال می‌کند، تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری سنندج طی سال جاری عملکرد بسیار موفق و قابل قبولی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی داشته اما انتظار تلاش بیشتر در این حوزه داریم، گفت: یکی از رسالت‌های شهرداری پرداختن به ورزش‌های همگانی است که توجه به محله محور کردن ورزش اقدام ارزشمند در شهرداری سنندج بود.

فرماندار سنندج با تأکید بر اینکه پرداخت به مقوله ورزش در حاشیه شهر سنندج در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود، گفت: اقدامات ارزشمندی توسط مجموعه مدیریت شهری در این دوره در توسعه فضاهای ورزشی در نواحی منفصل شهری همچون نایسر با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت صورت گرفته که قابل تقدیر است.

به گفته وی، تجربه نشان داده پرداختن به ورزش و برنامه‌های فرهنگی در حاشیه شهر نقش مهمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه بهره بگیریم.

فرماندار سنندج تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی در کنار ایجاد شور و نشاط بستر ارزشمندی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی خواهد بود.

عسکری گفت: در شهرستان سنندج استعدادهای خوب فرهنگی و ورزشی داریم که باید شناسایی و در راستای تقویت و توسعه آنها تلاش کنیم.

وی افزود: طی سال جاری با مشارکت دستگاه‌های متولی تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و راه اندازی و ساخت زمین‌های چمن مصنوعی در روستاها انجام شده که باید استمرار داشته باشد.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: پرداختن به مقوله ورزش هر میزان جدی تر باشد زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

عسکری گفت: اگر دنبال کاهش و ریشه کنی آسیب‌های اجتماعی هستیم باید به موضوع ورزش‌های همگانی به صورت جدی در کنار توسعه ورزش‌های قهرمانی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار سنندج در ادامه از تلاش شهرداری سنندج در راه اندازی کمپ ماده ۱۶ به عنوان اقدام ارزشمند و بر زمین مانده تقدیر کرد و گفت: راه اندازی این کمپ زمینه جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر را که جلوه نامیمونی به شهر داده بودند فراهم کرد.

وی مقابله با تغییر کاربری زمین‌های ورزشی را مورد تأکید قرار داد و افزود: از دستگاه‌های متولی اداره کل ورزش و جوانان و و راه و شهرسازی انتظار داریم به صورت جدی در مقابله با تغییر کاربری زمین‌هایی ورزشی مقاومت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093173

مهمترین اخبار ایران و جهان: