نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 18:37

تشرف ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر خارجی به حرم مطهر حضرت معصومه(س)

قم- رئیس اداره امور بین‌الملل حرم مطهر بانوی کرامت از تشرف ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر خارجی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال ثریا اردکانی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آماری از حضور زائران کشورهای مختلف در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در سال جاری تا پایان بهمن ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر مسلمان بین‌المللی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آمدند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر از از ۵۰ کشور جهان بوده است افزود: پاکستان، هندوستان، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، نیجریه، ترکیه و سوریه از جمله کشورهایی هستند که بیشترین شمار زائران را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: برای زائران کشورهای خارجی تورهای حرم شناسی با حضور کارشناسانی که به زبان‌های مختلف تسلط دارند برگزار و نقاط مختلف حرم مطهر بانوی کرامت به آنان معرفی می‌شود.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برای زائران مسلمان غیرایرانی به مناسبت‌های مختلف مذهبی از جمله در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه مراسم‌هایی به زبان‌های عربی، اردو و آذری برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093073

مهمترین اخبار ایران و جهان: