نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 11:31

توزیع بیش‌ از ۱۲ تن مواد غذایی در مناطق برفی چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۱۲ تن مواد غذایی، اقلام دارویی و آرد در روستاها و شهرهای شهرستان‌های درگیر برف استان توزیع شد.

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه ۴۶ حادثه در چهارمحال و بختیاری رخ داد که ۲۵ حادثه از این تعداد برف و کولاک بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در این حوادث ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل ۵۵۵ نیروی امدادی به ۱۰ هزار و ۱۶ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه ۵۱ آمبولانس به مناطق محاصره در برف اعزام شد، ادامه داد: طی بارش‌ها به علت مسدود شدن راه‌های مواصلاتی بیشتر امدادرسانی‌ها هوایی انجام شد که از ۲ بالگرد هوانیروز و ۲ بالگرد هلال احمر برای این عملیات‌ها استفاده شد.

مثنوی بیان داشت: در این مدت ۲۳ سورتی پرواز در استان انجام شد تا سه بیمار شامل یک نوجوان ۱۳ ساله و دو کودک و ۹ مادر باردار به بیمارستان منتقل شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: در این مدت بیش از ۱۲ تن مواد غذایی شامل بسته‌های غذایی هلال‌احمر و ستاد فرمان امام(ره)، اقلام دارویی و آرد در روستاها و شهرهای شهرستان‌های درگیر برف توزیع شد.

وی در پایان گفت: اکنون نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند و ما آمادگی کامل جهت انتقال بیماران یا امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را داریم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046273

مهمترین اخبار ایران و جهان: