نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 19:06

گام جدی برای برخورد با متخلفان بازار بهمئی/برخورد با 18 واحد صنفی متخلف

گام جدی برای برخورد با متخلفان بازار بهمئی در گشت مشترک دستگاه‌های ذبی‌ربط در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان بهمئی برگزار شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی گفت: با توجه به تقارن بهار معنوی رمضان و بهار طبیعت در سال جدید شروع اولین مرحله گشت های مشترک بازرسی از ۸ اسفند ماه ۱۴٠۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴٠۱ در سطح شهرستان و توابع آن با همکاری ادارات بازرسی و نهادهای ذیربط انجام خواهد شد. 

ارسلان عباسی خاطرنشان کرد: در این مرحله بازرسی با توجه به حساسیتی که هم اکنون در بازار و سطح شهرستان وجود دارد با شدت بیشتر از اول فروردین ۱۴٠۲ تا ۴ اردیبهشت ۱۴٠۲ به صورت گشت های مشترک بازرسی و با حضور تعزیرات حکومتی شهرستان به صورت سیار و ثابت در اداره و بیرون از محوطه اداره ادامه خواهد داشت.

وی گفت: صنوفی که دنبال سودجویی و اخلال در نظام بازار هستند با توجه به آرمان های تعریف شده از سوی دولت و سازمان تعزیرات حکومتی اشد مجازات قانونی برای آنها اعمال خواهد شد و از هم اکنون به تمامی کسانی که به نحوی دنبال اخلال در نظام بازار هستند گفته می شود که فکر سودجویی و اخلال در نظام بازار را از سر خود بیرون کنند چون از ذره بین تعزیرات حکومتی و بازرسی خارج نیستند. 

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی در پایان با بیان اینکه با اشد مجازات با سود جویان برخورد میشود گفت: این بازرسی با هماهنگی و تابع بخشنامه هایی که از طرف ستاد مرکزی تعزیرات حکومتی و نهادهای بازرسی اعمال می‌شود هر ساله با شدت بیشتری انجام می‌شود.

فرزاد دموری رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان بهمئی در این بازدید گفت: بازرسی و نظارت در ایام پایان سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با همراهی سایر دستگاههای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی ، بسیج اصناف و اتاق اصناف تشدید می شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۲، نظارت و بازرسی کالا و خدمات در این ایام با حساسیت و جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

دموری گفت: متصدیان واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت کالا، نصب نرخنامه و همچنین نگهداری فاکتور( صورتحساب ) کالاهای موجود در واحد صنفی جهت ارائه به بازرسین هستند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی در پایان گفت: از ابتدای این طرح تا به امروز با ۶۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان برخورد شد گفت: ما با هیچ کس تعارف نداریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی هم گفت: بازرسی از سطح بازار شهرستان صورت گرفت و با متخلفین به اشد مجازات برخورد شد.

اکبر زکی نژاد افزود: جهاد کشاورزی طی سال ۱۴٠۱ مرتب و به صورت منظم توزیع کالای دولتی مرغ منجمد روغن و برنج دولتی داشت. 

وی ادامه داد: برنامه های خوبی برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان داریم‌.

زکی نژاد گفت: بازرسی به صورت منظم ادامه خواهد داشت گشت مشترک برای عید نوروز داریم توزیع میوه شب عید نیز داریم که در ایام عید توزیع خواهد شد قبل و بعد از عید بازرسی به صورت منظم انجام خواهد شد.

بازرس و نماینده رئیس اتاق اصناف شهرستان بهمئی گفت: نظارت و بازرسی و گشت های مشترک در بازار لیکک با تمام قاطعیت در دستور کار قرار گرفت.

یوسفی با اشاره به اینکه قیمت گذاری و کم فروشی فروشندگان به صورت ویژه رصد می شود گفت: با متخلفین و محتکران به جد برخورد می شود.

وی در ادامه اظهار داشت :‌ خوشبختانه در بازار لیکک کمبود کالا وجود ندارد و با گشت های مشترک نظارت بر بازار به صورت شبانه روزی و رصد و پیگیری مداوم، با افرادی که اقدام به کم فروشی می کنند با جدیت برخورد خواهد شد.

در پایان این گشت بازرسی از بازار شهرستان بهمئی ، با هماهنگی بخشداران بازارسان از بازار های بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی بازرسی و با ۱۸ واحد صنفی متخلف برخورد کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091173

مهمترین اخبار ایران و جهان: