نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:51

اتصال 93 درصد از روستاهای شهرستان بجنورد به اینترنت پر سرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی از نصب و ارتقا 16 سایت تلفن همراه روستایی از محل اعتبارات دولتی و ملی در بجنورد از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در جلسه بررسی آخرین وضعیت آنتن دهی شهرستان بجنورد اظهارکرد: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون در شهرستان بجنورد با نصب و راه اندازی ۴ سایت جدیدالاحداث و همچنین ارتقاء تکنولوژی ۱۲ سایت تلفن همراه از نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، میزان پوشش اینترنت پرسرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از مرز ۹۳ درصد عبور کرده است.

وی گفت: اجرای طرح فیبر نوری این شهرستان در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز نخست به طول ۸۶ کیلومتر و فاز دوم نیز به طول ۲۷۸ کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این شهرستان در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: با تکمیل این ۲ فاز تعداد ۶۲ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176374

مهمترین اخبار ایران و جهان: