نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 08:57

ثبت ۷ هزار اقامت در خانه‌های بومگردی استان ایلام

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام گفت: هفت هزار و ۵۶۴ مورد اسکان مسافران نوروزی در خانه‌های بومگردی استان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد شریفی اظهار کرد: این تعداد مسافر و گردشگر در ۶۰ خانه‌بوگردی فعال در سراسر استان از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا امروز اقامت داشته‌اند.

وی افزود: در این خانه‌های بوم گردی از مسافران با صبحانه محلی نظیر شیراز (توف)، کره حیوانی، روغن (رین دان)، عسل و شیر و انواع نان محلی چون نان ساجی، شَلَهَ‌کینَه، پَپگ و گِرده و غذاهای محلی مانند آش‌رشته و شیرینی‌هایی همچون بژی‌برساق و کُلَهَ‌کُنجی پذیرایی می‌شود.

شریفی یادآور شد: باتوجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان دره‌شهر در مقایسه با سایر نقاط استان، بالغ بر ۳۰ خانه بومگردی در این شهرستان دایر و پذیرای مسافران نوروزی است.

وی ادامه داد: در خانه‌های بومگردی استان ایلام اِلمان‌ها و ساختار به صورت سنتی و در چارچوب زندگی روستایی همراه با معماری اصیل استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ودبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام استان ایلام اضافه کرد: اقامت در خانه‌های بومگردی استان با نرخ مصوب از سوی ادراه‌کل تعیین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113474

مهمترین اخبار ایران و جهان: