نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 14:27

ایران رکورددار کسب رتبه‌های بالای دانش است/ روابط خارجی ایران براساس حفظ آزادی، استقلال است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز ایران رکورددار رسیدن به رتبه‌های بالای دانش به خصوص دانش‌های فناوری از قبیل فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و هوا و فضا و امثال آن است، گفت: تحقق این مهم مدیون شهیدانی مانند دکتر شهریاری و شهید فخری‌زاده است که در این راه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه از چارچوب قوانین بین‌المللی قابل قبول و عرف جهانی خارج نشده است، اظهار کرد: به گفته امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس حفظ آزادی، استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۰ فروردین‌ماه یکی از روزهای به یادماندنی در انقلاب اسلامی است (فناوری هسته‌ای) است، افزود: امروز ایران بسیار قوی است و تلاش ۴۰ ساله اکنون برابر چشم ما است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران رکورددار رسیدن به رتبه‌های بالای دانش به خصوص دانش‌های فناوری از قبیل فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و هوا و فضا و امثال آن است، تصریح کرد: تحقق این مهم را مدیون شهیدانی مانند دکتر شهریاری و شهید فخری‌زاده هستیم که در این راه به شهادت رسیدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ۱۹ ماه مبارک رمضان روز نهج‌البلاغه است، ادامه داد: نهج‌البلاغه‌ای که معمار کبیر انقلاب درباره آن فرمود که نهج‌البلاغه، کتاب امروز و فردای ما است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: در جامعه ما نهج‌البلاغه در غربت است به ویژه در بین صاحبان فکر و اندیشه و نسل جوا، لذا  لازم است مأنوس شوند زیرا حضرت علی (ع) صدای رسای عدالت در تاریخ است.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر فرصتی طلایی برای خودسازی و خویشتن‌داری و شب تقدیر است، گفت: باید در شب‌های قدر چیزی که لایق هست را از خداوند بخواهیم و با توجه به عظمت او، دعای کلی برای مسلمانان، عزت امام و مسلمان و طول عمر مقام معظم رهبری را از خداوند بخواهیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید در شب‌های قدر برای نجات نسل جوان دعا کنیم، خاطرنشان کرد: امسال روز جهانی قدس هم باید همه با هم دست در دست هم برای ایجاد روحیه برای ملت مسلمان و مظلوم فلسطین، حضور قوی‌تر و پررنگ‌تری داشته باشیم.

امام جمعه زنجان افزود: ۱۵ فروردین سالروز شهادت عالم بزرگ، فقیه وارسته و تربیت شده در حوزه علمیه نجف اشرف، شهید سید محمدباقر صدر است که به دست بعثی‌ها به شهادت رسید.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133430

مهمترین اخبار ایران و جهان: