نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 20:43

شکاف روز افزون در رژیم صهیونیستی؛ اتحاد بی‌سابقه در بین گروه‌های مقاومت

تحلیلگر و فعال رسانه‌ای اهل اندونزی با اشاره به تضعیف شدن موقعیت رژیم صهیونیستی هم در داخل سرزمین‌های اشغالی و هم در منطقه، اظهار کرد: فرصت مناسبی برای جبهه مقاومت به وجود آمده که می‌تواند ضربات مؤثری با هدف نابودی رژیم صهیونیستی وارد کند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- ایسکانیوز نوشت: با توجه به بالا گرفتن تنش در سرزمین‌های اشغالی و افزایش اعتراضات به نظر می‌رسد بحران بی‌سابقه‌ای در سرزمین‌ها اشغالی شکل گرفته و برخی مقامات صهیونیست نیز نسبت به این مسئله هشدار داده و از احتمال سرنگونی رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

این بار اما تاکتیک قدیمی نتانیاهو برای منحرف کردن افکار عمومی جواب نداده و ماجراجویی وی در منطقه از جمله حملات موشکی به چند نقطه در سوریه و برخی اقدامات تحریک‌آمیز در جمهوری آذربایجان نه تنها اوضاع را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر نداده، حتی موجب هماهنگی بی‌سابقه بین گروه‌های مقاومت شده است؛ تا جایی که در اقدامی بی‌سابقه، حملات موشکی و راکتی هماهنگ و متعددی از نقاط مختلف محور مقاومت علیه سرزمین‌های اشغالی انجام شد.

همین موضوع در مصاحبه‌ای با «سیدحسن جواد» -فعال رسانه‌ای و تحلیلگر سیاسی اهل اندونزی- مورد بررسی قرار گرفت.

صهیونیست‌ها برای نجات جانشان باید فورا منطقه را ترک کنند

متن کامل این گفت‌وگو بدین شرح است:

* پس از حملات رژیم صهیونیستی به نقاطی در جنوب لبنان و نوار غزه شاهد پاسخ‌های کوبنده از سوی مقاومت هستیم و به طور تقریبا بی‌سابقه‌ای از نقاط مختلف از جمله لبنان، نوار غزه و حتی سوریه راکت‌هایی به سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شود. تحلیل شما در این زمینه چیست؟

-در حال حاضر شاهد دو مسئله هستیم: اول تضعیف رژیم صهیونیستی و دوم تقویت جبهه مقاومت. موجودیت رژیم صهیونیستی هم در داخل و خارج از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است. رژیم استعماری که خود را «اسرائیل» می‌نامد، بیش از هر زمان دیگری با یک جامعه دو قطبی و منحط روبرو شده و حامی اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا نیز جایگاه مناسبی در منطقه ندارد.

این شرایط بهترین فرصت را برای جبهه مقاومت برای وارد آوردن ضربات مؤثر به رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند. در این میان گروه‌های مقاومت نیز هماهنگی خود را تقویت کرده اند و دیگر به تنهایی عمل نمی‌کنند. بنابراین، در حالی که اسرائیلی‌ها بیشتر از هم جدا می‌شوند، گروه‌های مقاومت متحدتر می‌شوند.

* به نظر می‌رسد نتانیاهو برای منحرف کردن افکار عمومی داخل اسرائیل دست به ماجراجویی خارجی زد که البته بحران را برای رژیم صهیونیستی تشدید کرد؛ تا جایی که حتی برخی چهره‌های شناخته شده صهیونیست از احتمال سرنگونی این رژیم صحبت می‌کنند. با این تفاسیر وضعیت اسرائیل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

-رژیم استعماری موسوم به «اسرائیل» از نقطه بی‌بازگشت عبور کرده است. رژیم حاکم تروریستی‌تر و مردم آن تروریست‌تر شده‌اند. تلاش این نهاد تروریستی برای مشروعیت بخشیدن به موجودیت خود از طریق اجبار و وحشت نتیجه معکوس داشته و ماهیت تروریستی آن از درون متلاشی شده است. ممکن است صهیونیست‌ها درباره سرنگونی رژیم نتانیاهو صحبت کنند، اما در نهایت مهم نیست. این صهیونیست‌ها در چرخه سرنگونی یکدیگر بوده‌اند، هر ائتلاف حاکم بدتر از ائتلاف قبلی خود، در حالی که مردم آن کاملا آپارتاید را پذیرفته‌اند.

* فکر می‌کنید ملت‌های مسلمان در قبال مسئله فلسطین چه وظیفه‌ای دارند؟

ملت‌های مسلمان باید در گام‌های محور مقاومت تأمل کرده و بدانند که اکنون بهترین زمان برای رهایی از سلطه امپریالیسم آمریکا و دخالت‌های صهیونیستی است. الحمدلله امروز شاهد این هستیم، به ویژه با عادی سازی روابط اخیر عربستان و ایران با میانجیگری چین، که خود نشانه بسیاری از تغییرات اساسی جهانی، به ویژه ظهور یک جهان چند قطبی است. ملت‌های مسلمان باید متحد شوند و بهترین عاملی که می‌تواند جهان اسلام را به‌جز قرابت دینی متحد کند، حمایت از مبارزات فلسطین است.

این چیزی است که همه ملل مسلمان می‌توانند و باید بر آن توافق داشته باشند. آنها باید سطح حمایت خود را از آرمان فلسطین افزایش دهند و هر گونه ترس از فشار سیاسی غرب را کنار بگذارند. ملت‌های مسلمان باید شجاعت دفاع از حقیقت را داشته باشند و راه حل دو کشور را کنار بگذارند و از آزادی کامل برای تمام فلسطین و فروپاشی رژیم استعماری صهیونیستی را دنبال کنند.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154130

مهمترین اخبار ایران و جهان: