نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 19:15

بنیاد علوی در تجهیز مساجد پیشرو است

خلخال- دبیر پیشرفت و آبادانی خلخال و کوثر گفت: همت بنیاد علوی در تجهیز مساجد روستایی و مناطق محروم در استان اردبیل حرکتی ستودنی و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا شعبان‌علیزاده عصر دوشنبه در آئین تجهیز و مفروش کردن ۱۲ باب مسجد در شهرستان‌های خلخال و کوثر به همت بنیاد علوی اظهار کرد ۱۲ باب مسجد در مناطق محروم و هدف بنیاد علوی در شهرستان‌های خلخال و کوثر مفروش شد.

وی با اشاره به اینکه اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم در خلخال ادامه دارد، تصریح کرد: با حمایت بنیاد علوی و به همت نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر، ۱۲ باب مسجد که نیاز به تأمین فرش سجاده‌ای داشتند، مفروش شدند.

دبیر پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت: برای مفروش شدن این مساجد بنیاد علوی ۲ هزار و ۱۱۲ متر فرش سجاده‌ای تأمین کرده که ارزش آن بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

شعبان‌علیزاده افزود: از این ۱۲ باب مسجد، ۹ باب در شهرستان خلخال و سه باب در شهرستان کوثر است که از مساجد مناطق محروم و هدف بنیاد علوی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بنیاد علوی در برنامه پیشرفت منطقه‌ای خود توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و تربیتی دارد و مساجد به عنوان خواستگاه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مد نظر هستند.

شعبان‌علیزاده اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ فاخر عفاف و حجاب و تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به این مسئله، ۴۰۰ قواره چادر و مقنعه با محوریت برنامه‌های تربیتی برای دختران نوجوان و جوان توزیع شده است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر بیان کرد: در قالب کاروان‌های زیارتی تاکنون ۱۲۰ نفر به کربلای معلی و ۸۸ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند و از برنامه زیارتی و فرهنگی در نظر گرفته شده، استفاده کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167630

مهمترین اخبار ایران و جهان: