نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 20:38

قرآن راه و رسم زندگی سعادتمندانه را ترسیم کرده است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایتگر راه و رسم زندگی سعادتمندانه بشر را به شایستگی ترسیم و هموار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر پنجشنبه در محفل انس با قرآن در محله باغمیشه اردبیل اظهار کرد: غفلت از مفاهیم و مبانی قرآن جامعه بشری را در مسیر انحراف و انحطاط قرار داده و باید در کوتاه‌ترین زمان به مسیر مورد تاکید قرآن کریم بازگردیم تا زندگی ما برکت و شایستگی‌های واقعی را پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سایه توسل و تمسک به قرآن کریم و اهل بیت بشر امروزی می‌تواند در مسیر سعادت و خوشبختی گام بردارد اما به دلایل مختلف این ۲ اصل مورد بی‌توجهی قرار گرفته و دشمنان نیز تلاش می‌کنند تا با تبلیغ و ترویج فرهنگ منحط غرب جامعه اسلامی را از این مسیر دورتر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آنچه که در قرآن به عنوان پیام زندگی و قاعده درست معیشت بیان شده باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر در این مسیر دچار غفلت و یا اهمال شویم با ضربه‌ای مهلک روبه‌رو خواهیم شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: در کنار قرائت قرآن به ویژه در چنین محافل و مجالس برای نوجوانان و جوانان باید پیام‌های قرآنی به شکل ساده و گویا تبیین شود تا آنها بیش از گذشته به چنین مجالسی علاقه‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مسیر سعادت بشر در دنیا و آخرت توسل به ثقلین بسیار مهم و اساسی است و شایسته است در رسیدن به زندگی آرام همراه با اطمینان خاطر به قرآن و کلام اهل بیت رجوعی واقعی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برپایی صدها محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه دوم ماه رمضان نیز این مجالس و محافل با رونق بیشتری ادامه پیدا می‌کند و قرار است در ایام لیالی قدر مجالس و محافل قرآنی با محوریت محلات و مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار شده و زمینه انس بیشتر اهالی استان به ویژه قشر جوان و نوجوان برای انس بیشتر با قرآن فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، در این محفل قرآنی علاوه بر قاریان استانی، قاریانی خارج از استان نیز به فضای معنوی ایجاد شده کمک کردند تا زمینه انگیزه، رغبت و علاقه بیشتر به چنین محافلی از سوی نسل آینده فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132074

مهمترین اخبار ایران و جهان: