نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 16:31

تشریح برنامه‌های دهه ارتش در کرمان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: تجلیل از پیشکسوتان ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی بین یگان‌های ارتش ،سپاه و نیروی انتظامی، برگزاری محفل قرآن و جزءخوانی، حضور یگان‌های ارتش در نماز جمعه ۲۵ فرودین ماه، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان در دانشگاه‌ها و مدارس، از جمله برنامه‌های دهه ارتش در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سرتیپ دوم امیر غلامعلیان امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه شروع برنامه‌های دهه ارتش در استان کرمان با افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه اطفال بیمارستان امام حسین علیه‌السلام ارتش همراه بود، اظهار داشت: تا کنون سه بخش مهم و کلیدی تسکین درد بیماران سرطانی، بخش اعصاب و روان و بخش مراقبت‌های ویژه اطفال در بیمارستان امام حسین علیه‌السلام ارتش در کرمان افتتاح شده و ما هیچ محدودیتی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در بیمارستان امام حسین علیه‌السلام ارتش در کرمان نداریم.

امیر غلامعلیان بیان کرد: به مناسبت شروع دهه ارتش، فرماندهان یگان‌های مختلف ارتش صبح امروز دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتند و همچنین مراسم غبار روبی گلزار شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی در گلزار کرمان برگزار شد.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش تصریح کرد: فردا صبح از ساعت ۹ تا ۱۱ در پردیس خواجه نصیر کرمان با حضور مقامات کشوری و استانی بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی در کرمان برگزار می‌شود و همچنین در این مراسم از ده مقاله برتر در زمینه تبیین اندیشه‌های شهید صیاد شیرازی تقدیر می‌شود و از عکس نوشته شهید صیاد شیرازی و از کتاب خط در خط نوشته سرهنگ بازنشسته جانباز محمد شهرکی در خصوص شهید صیاد شیرازی رونمایی می‌شود.

 ارشد نظامی اجا در جنوب‌شرق کشور افزود: تجلیل از پیشکسوتان ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی بین یگان‌های ارتش ،سپاه و نیروی انتظامی، برگزاری محفل قرآن و جزءخوانی، حضور یگان‌های ارتش در نماز جمعه ۲۵ فرودین ماه، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان در دانشگاه‌ها و مدارس، از جمله برنامه‌های دهه ارتش در استان است.

 وی تصریح کرد: به‌مناسبت دهه ارتش ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص بیمارستان امام حسین علیه‌السلام ارتش در کرمان در منطقه ماهان برگزار می‌شود، هرچند در گذشته این خدمات در مناطق دیگر شهر کرمان برگزار شده است.

 امیر غلامعلیان گفت: دو هزار عمل مغز و اعصاب پیشرفته رایگان برای افراد بی‌بضاعت در بیمارستان امام حسین علیه‌السلام ارتش در کرمان توسط رئیس بیمارستان انجام شده و همه این افراد سلامتی خود را به‌دست آورده‌اند.

 وی بیان داشت: در این دهه تصمیم داریم برای اولین‌بار بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد ولی‌الله قرنی، اولین شهید ترور در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را در کرمان برگزار کنیم.

امیر غلامعلیان اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه ارتش در استان کرمان، رونمایی از تابلو عکس شهید منصور نگارستانی اولین شهید نیروی دریایی ارتش کشور که کرمانی است.

 فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد که تحت پوشش کمیته امداد هستند با کمک کارکنان ارتش از جمله برنامه‌های دهه ارتش در استان کرمان است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان رودبار در روستای محروم طبق‌بازان بخش زهکلوت شهرستان رودبار علیرغم اینکه هیچ مسؤولیتی در این حوزه نداریم، ۳۷ کیلومتر جاده برای مردم محروم این روستا که فاقد جاده بودند با امکانات گروه مهندسی ارتش در حال احداث داریم و ما این کار را دلی انجام می‌دهیم و تا کنون ریالی از دولت در این زمینه پول دریافت نکرده‌ایم.

 امیر غلامعلیان بیان کرد: ۲۸ مرحله اقلام معیشتی، زیستی، پوشاک، خواروبار، جهیزیه در مناطق مختلف استان کرمان در بین جامعه هدف کمیته امداد توزیع کرده‌ایم.

امیر غلامعلیان ادامه داد: اگر شهرستان رودبار جنوب علی‌رغم دو سیل ویرانگری که در آن منطقه حادث شده هنوز سرپا است فقط به خاطر لایروبی رودخانه‌های آن مناطق است.

 وی با اشاره به اینکه قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب‌شرق کشور فقط تنها مربوط به استان کرمان نیست، افزود: این قرارگاه شامل استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شود.

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش ابراز داشت: ما در منطقه هیرمند استان سیستان و بلوچستان ۹۰کیلومتر آبرسانی برای ۱۸ روستا انجام داده‌ایم.

 وی بیان کرد: در زمان اوج بیماری کرونا در کشور، قرارگاه ارتش در جنوب‌شرق کشور با کمک یگان مهندسی خود دو بیمارستان حاد تنفسی در شهرهای زاهدان و خاش احداث کرد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان قرار دادیم.

 امیر غلامعلیان گفت: در نوار مرزی شمال استان سیستان و بلوچستان یگان‌های قرارگاه ارتش در مرز با طالبان مستقر هستند و حدود ۲۰۰ هزار راس احشام مردم این منطقه توسط بچه‌های ما آبرسانی می‌شوند.

 وی بیان کرد: در حساس‌ترین منطقه مرزی کشور یگان‌های ارتش مستقر هستند و تا کنون ۵۰ هزار نفر مترددین غیر مجاز را در نقطه صفر مرزها دستگیر و تحویل نیروی‌انتظامی داده‌ایم.

 امیر غلامعلیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۰۰واحد مسکونی سازمانی در منطقه جنوب‌شرق ساخته‌ایم که ۴۰۰ واحد آن مربوط به کرمان، ۴۰۰ واحد زاهدان و۳۰۰ واحد را در ایرانشهر افتتاح کرده‌ایم و در فاز دوم در کرمان در منطقه سرآسیاب ۴۳۲ واحد مسکونی سازمانی در حال ساخت است.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138430

مهمترین اخبار ایران و جهان: