نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 14:33

جابجایی ۱۴ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۱۴ هزار مسافر را طی ۳۹ سفر جابجا کرده است.

علیرضا قاری‌قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات به عمل آمده در حوزه حمل و نقل ریلی استان برای ایام پیک نوروزی اظهار داشت: اقداماتی شامل عملیات به‌سازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام پذیرفته است.  

وی افزود: براساس آخرین آمار به‌دست آمده در بخش ریلی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون تعداد سفر به صورت تجمعی ۳۹ سفر و تعداد مسافر در همین بازه نیز بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در این بخش در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۸ درصدی تعداد سفر و ۱۱ درصدی مسافر بوده‌ایم، ادامه داد: تعداد جمعیت مسافران ریلی در نوروز ۱۴۰۲ نیز نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد ۲۳ درصدی داشته است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: تاکنون در بخش جاده‌ای بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ سفر (با صورت وضعیت) با تعداد ۲۹۱ هزار و ۲۰۴ مسافر ثبت شده که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۱ به صورت تجمعی تعداد مسافر در این بخش ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

وی ادامه داد: تعداد مسافر در پیک نوروزی سال ۱۴۰۲ نسبت به مسافران جاده‌ای نوروز ۱۴۰۰ رشد ۲۹ درصدی داشته است.  

قاری‌قرآن با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان اصفهان ۶ پایانه بار، ۳۲ پایانه مسافر، ۴۵۲ شرکت باربری، ۱۵۲ شرکت مسافربری و ۶ شرکت باربری بین‌المللی موجود است، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی، در حال حاضر سطح ایمنی پروازها با انجام عملیات وارسی پروازی سامانه‌های راداری و ناوبری فرودگاه توسط هواپیمای فلایت چک ارتقاء یافته و همچنین سطوح پروازی با انجام عملیات درزگیری به‌سازی شده است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این بخش در طرح ‌نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون تعداد کل نشست و برخاست هواپیما ۴۸۹ مورد بوده که از این تعداد ۴۰۹ مورد داخلی و مابقی بین‌المللی بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته در این ایام برای بخش هوایی‌ ۶۳۲ مورد نشست و برخاست هواپیما انجام پذیرفته که بر این اساس شاهد ۲۳ درصد کاهش بوده‌ایم.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119474

مهمترین اخبار ایران و جهان: