نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 21:58

پیشروی روس‌ها در 4 جبهه نبرد با اوکراین؛ اوج درگیری‌ها در باخموت و مارینکا

منابع رسانه‌ای از پیشروی روس‌ها در جبهه‌های نبرد با اوکراین و ادامه نبردهای سنگین در «باخموت» و «مارینکا» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای روز شنبه  از پیشروی روس‌ها در جبهه‌های نبرد با اوکراین و ادامه  نبردهای شدید برای تصرف کامل «باخموت» و «مارینکا» خبر دادند.

 به گزارش وبگاه اوکراینی «پراودا» نیروهای روس بر انجام عملیات تهاجمی در جبهه‌های «لیمان»، «باخموت»، «آودیوکا» و «مارینکا» متمرکز شده‌اند و شهرهای باخموت و مارینکا کانون درگیری‌های شدید است. منابع اوکراینی اعلام کردند که ارتش روسیه در روز شنبه ۱۹ حمله هوایی، چهار حمله موشکی و همچنین بیش از ۱۵ حمله موشکی به مواضع نیروهای اوکراین و زیرساخت‌های آن‌ها انجام دادند.

نبرد باخموت ماه‌هاست ادامه دارد و تصرف آن مهم‌ترین پیروزی روسیه در هشت ماه را رقم خواهد زد. مسکو می‌گوید این پیروزی راه را برای گرفتن مناطق بیشتر در منطقه دونباس در شرق اوکراین که از اهداف اصلی جنگ است، باز می‌کند.

اخیراً «یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر اعلام کرد بیش از ۸۰ درصد شهر راهبردی باخموت اوکراین تحت سیطره این نیروها قرار دارد. خبرنگار شبکه الجزیره نیز خبر داد که درگیری‌های سنگین میان نیروهای روسیه و اوکراینی در مرکز باخموت در جریان است و نیروهای روس در تلاش برای گسترش سیطره خود بر این شهر قرار دارند.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روس خواستار دریافت تسلیحات سنگین از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از متحدان غربی خود شده است.

در تحولی دیگر جنگجویان گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه اعلام کرد که دو منطقه دیگر از شهر اوکراینی باخموت را تحت کنترل درآوردند.

خبرگزاری «رویترز» مدعی شده نمی‌تواند صحت این گزارش را تایید کند. روز جمعه رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس در به‌روزرسانی اطلاعاتی خود اعلام کرد نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از برخی مناطق در شهر باخموت در پی آتش توپخانه شدید روسیه در دو روز قبل شده‌‌اند.

ارتش انگلیس اعلام کرد که  روسیه حمله خود به شهر باخموت در منطقه دونتسک را با بهبود همکاری نیروهای وزارت دفاع روسیه و گروه واگنر، تقویت کرده است. نیروهای اوکراینی با مشکلات قابل توجه در تامین مجدد مواجه هستند و به طور منظم از مواضعی که مجبور به واگذاری شده‌اند، عقب‌نشینی کرده‌اند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151874

مهمترین اخبار ایران و جهان: