نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 14:16

نصب کنتور هوشمند با هدف مدیریت مصارف آب در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- معاون شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: نصب کنتورهای هوشمند با هدف توزیع عادلانه آب و مدیریت مصرف در چاه‌های کشاورزی و منابع آبی این استان در حال انجام است.

مسلم صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از نیازهای آبی در چهارمحال و بختیاری از محل آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها تأمین می‌شود که در بحث تأمین آب شرب این وابستگی به منابع زیرزمینی بیشتر است.

وی افزود: از ۱۱ دشت موجود در چهارمحال و بختیاری همه دشت‌ها ممنوعه و ممنوعه بحرانی است و در دهه‌های گذشته سطح آب‌های زیرزمینی در این دشت‌ها به شدت افت کرده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعه عوامل ذکر شده باعث می‌شود تا مدیریت مصارف و توزیع عادلانه آب بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

صادقی عنوان کرد: یکی از ابزاری که می‌تواند در مدیریت مصرف و توزیع عادلانه آب کمک‌کننده باشد، نصب کنتورهای هوشمند است.

وی خاطرنشان کرد: نصب کنتورهای هوشمند همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری نیز آغاز شد، طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدف این است که طی دو سال منابع آب زیرزمینی و چاه‌ها به این کنتورها مجهز شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مردم این اطمینان را داشته باشند که کنتورهای هوشمند صرفاً در جهت توزیع عادلانه آب و مدیریت مصرف است و محدودیتی در برداشت آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

صادقی تاکید کرد: برای هر بهره‌بردار یک مجوز صادر می‌شود و برداشت مشخص است، اما اگر فردی پمپ قوی‌تری نصب کند می‌تواند اضافه برداشت داشته باشد و این اجحاف در حق دیگران است، اما کنتورهای هوشمند این امکان را می‌دهند در بحث پروانه بهره‌برداری، چاه‌های آب را رصد و از اضافه برداشت جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌های با بانک‌های چهارمحال و بختیاری منعقد شده است تا آن دست از افرادی که بخواهند برای نصب کنتور هوشمند از تسهیلات استفاده کنند با مراجعه به ادارات آب شهرستان‌ها و گرفتن مجوز از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161774

مهمترین اخبار ایران و جهان: