نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 12:13

تلقی ما از این استیضاح تلقی اختلاف نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه طبیعتاً داوری با نمایندگان و وجدان‌های بیدار مردم است گفت: تلقی ما از این استیضاح تلقی اختلاف نیست بلکه تلقی احساس مسئولیت عزیزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مجلس شورای اسلامی به منظور دفاع از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاح ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر، اظهار داشت: به همه معلمان و کارگران عزیز که این روز به عنوان نماد توجه به آنها است این روز را تبریک می گویم اما همواره باید به نقش این عزیزان در تولید و پیشرفت کشور تاکید شود.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به دعوت صورت گرفته احساس کردم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای وحدت و همراهی میان قوا، برخی به اشتباه برداشت کنند استیضاح و سوال از مسئول جلوه اختلاف تلقی شود. تلقی بنده این نیست که این اقدامات جلوه اختلاف است حتی از کسانی که احساس مسئولیت و طلب توضیح کردند و خواستند به دغدغه مردم و نمایندگان بپردازند، تقدیر می‌کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبیعتاً داوری با نمایندگان و وجدان‌های بیدار مردم است گفت: تلقی ما از این استیضاح تلقی اختلاف نیست بلکه تلقی احساس مسئولیت عزیزان است. در حوزه وزارت صنعت مدیران زیادی جابجا شدند در حالی که ثبات در مدیریت اهمیت دارد و می‌تواند به تولید کننده و بخش‌های صنعت و معدن پیام ثبات را منتقل کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: با رای خوبی که نمایندگان به وزیر دادند ایشان مشغول به کار شدند و پس از چهار ماه استیضاح مطرح شد و طبیعتاً بررسی عملکرد، در این مدت کامل نبود و بعد از آن مدت‌ها سر زبان بود که وزارت صمت مورد سوال است. زمانی که استیضاح مطرح شد مجدد رأی اعتماد به وزیر داده شده بود و اگر دفعه قبل ۲۰۰ نفر رای دادند این بار ۱۸۰ نفر تصریح کردند وزیر به کار خود ادامه دهد.‌

وی اضافه کرد: ما با دوستان مجلس اتفاق نظر داریم که وزیر به پاک دستی، ضد فساد و ضد رانت بودن و ضد روابط ناسالم بودن یاد می‌شود. ما سابق بر این شاهد نبودیم که وزیر با فساد، رانت خواری و مافیا حساس نباشد. با توجه به افزایش و تغییر قیمت‌ها مافیا بیشتر شکل می‌گیرد. ضد فساد بودن سلوک شخصی وزیر است.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت وزیر صمت، بیان کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز آمار ایران و بانک مرکزی علاوه بر وزارت صنعت و دولت همه شاخص‌ها در وزارت صمت هم در حوزه تولید، هم معدن، هم تجارت و هم حوزه سرمایه گذاری در کشور به ویژه تجهیزات تولیدی بیانگر رشد بوده است.

رئیسی تصریح کرد: برای بررسی موفقیت یک وزیر باید به گزارش عملکرد توجه کردو طبق شاخص‌های ارائه شده، همگی نشانگر رشد تولید بوده است. کاری که در معدن و مسایل مختلف تولید انجام شده در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده حتماً این شاخص‌ها را ببینید که کجا در قبل، این میزان ارتباط و تجارت و افزایش سهم ما در منطقه صورت گرفته است؟ این رشد توسط شاخص‌های رشد در بیرون از دولت نیز مورد توجه بوده است.

ادامه دارد…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177630

مهمترین اخبار ایران و جهان: