نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 09:51

نیروگاه ۵ مگاواتی بخش مرزی گنبدکاووس قبل از تابستان وارد مدار خواهد شد

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سالها وعده مسئولان برای رفع کمبود و نوسانات برق در بخش مرزی گنبدکاووس امسال این مشکل با راه اندازی نیروگاه پنج مگاواتی برطرف می شود.

امانقلیچ شادمهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: مردم بخش مرزی گنبدکاووس به ویژه روستای هوتن و شهر کرند چندین سال با کمبود و نوسانات ولتاژ برق در منطقه مواجه بوده و در زمان فصل گرما در پیک مصرف این مشکل مضاعف شده و گاها به لوازم برقی انها اسیب جدی وارد می شد‌.

وی تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده امسال قبل از فصل گرما و پیک مصرف برق نیروگاه پنج مگاواتی روستای هوتن وارد مدار شده و بخش اعظمی از مشکلات برق این منطقه مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:بعد از ۴۰ سال پست گنبد ۲ با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان، فجر گنبدکاووس و خط ترکمنستان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و ارتقاء طرفیت برق داشلی برون با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به سرانجام می رسد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش داریم تا حریم شبکه های برق روستایی و چهار امور برق روستایی واقع در آق اباد، اینچه برون، سلطانعلی و باغلی مرامه را با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان رفع نماییم.

شادمهر با انتقاد از دولت نسبت به بودجه حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه در حوزه اموزش و پرورش هیچ سندی محکم تر و بالاتر از سند تحول بنیادین نبوده اما متاسفانه دولت در لایحه خود در راستای اجرای سند تحول بنیادین ریالی در بودجه تخصیص نداده است.

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه معاونت پرورشی و تربیتی ۲۸ درصد رشد منفی داشته و در احیای معاونت پرورشی نیز بودجه امسال نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته و در حوزه اموزش عالی نیز ۹۰ درصد اعتبارات صرف هزینه های جاری می شود.

وی افزود: برای بودجه فرهنگی حوزه اموزش عالی نیز ردیفی پیش بینی نشده و بدهی قبلی دانشگاه هاکه تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان شده بزرگترین چالش دانشگاه ها بوده و تدابیری اندیشیده نشده است.

شادمهر با اشاره به مشکل تامین آب شرب در گنبدکاووس و روستاهای این شهرستان به ویژه نوار مرزی ابراز کرد: در دولت سیزدهم ۱۴ حلقه چاه در شهر گنبدکاووس حفر و تجهیز شده و این چاهها بیش از ۳۰۰ لیتر برثانیه اب شرب مردم را تامین می کند.

وی یادآور شد: همچنین هفت حلقه چاه نیز در روستاها حفر شده که بیش از ۹۰ لیتر برثانیه به اب شرب مردم روستا را تامین میکند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این مدت چهار مخزن با حجم دو هزار مترمکعب در روستاهای تنگلی و اق اباد و شهرهای کرند و اینچه برون احداث شده است. با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پروژه فجر گنبدکاووس تکمیل و آب شیرین کن شهر کرند تجهیز می شود که با بهره برداری از این پروژه ها آب شرب ۹۱ روستا و دو شهر کرند و اینچه برون تامین می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1115774

مهمترین اخبار ایران و جهان: