نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:45

۵ قرن مقاومت مردم استان بوشهر سوژه مهمی برای تولیدات هنری است

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پنج قرن مقاومت استان بوشهر یکی از سوژه‌های مهم برای تولید آثار هنری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست با مسئولان حوزه هنری کشور نقش هنر در جامعه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک هنر است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با هنر در جهان موفق می‌شود و هنرمندان در این عرصه نقش مهم و ممتاز دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ارائه جاذبه‌های انقلاب اسلامی با هنر امکان‌پذیر است، گفت: هنر زیباترین و مؤثرترین شکل ارائه محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تدوین سند چشم‌انداز هنری متناسب با ظرفیت‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تدوین سند چشم‌انداز هنری متناسب با شرایط جامعه و دین یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مختلف برخوردار است تصریح کرد: تحول بنیادین در حوزه هنر نیاز اساسی است.

امام جمعه بوشهر تحول در حوزه هنر به عنوان راهبرد اصلی و مدیریت آن در جغرافیای ملی، منطقه‌ای و جهانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه نیاز به سند جامع راهبردی است.

آیت الله صفایی بوشهری جایگاه بوشهر در عرصه مبارزه با استعمار و استکبار را برشمرد و خاطرنشان کرد: اخیراً از کتاب ۵۰۰ سال مقاومت استان بوشهر در برابر استعمار رونمایی شد که نشان از جایگاه این استان در این عرصه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان سرزمین مقاومت در برابر استعمار و استکبار است گفت: بوشهر دارای کارنامه ۵ قرن مقاومت در برابر استعمار است که ۲ قرن آن در عرصه مبارزه با استعمار انگلیس است.

وی از وجود سوژه‌های مهم هنری در استان بوشهر در ظرفیت‌های مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: موضوع و سوژه‌های هنری برای تولید برنامه هنری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش‌ها وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.

امام جمعه بوشهر بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای تولید برنامه هنری تأکید کرد و گفت: مقابله زنان لرده منطقه دشتستان با استعمار انگلیس سوژه مهم هنری محسوب می‌شود که استفاده از این ظرفیت یک ضرورت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171574

مهمترین اخبار ایران و جهان: