نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 12:25

ماکرون زیرتیغ اعتراضات؛تشدید آتش سوزی و حمله به ساختمان های دولتی

منابع محلی با اشاره به ثبت ۲۵۷۹ مورد آتش‌سوزی و ۳۱۶ حمله به ساختمان‌های دولتی در اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه، این اعتراضات را بی سابقه توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، ژرارد درمنن وزیر کشور فرانسه با اشاره به اعتراضات شهروندان این کشور به قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی دولت ماکرون، از وقوع ۲ هزار و ۵۷۹ آتش‌سوزی و ۳۱۶ حمله به ساختمان‌های دولتی خبر داد.

وی در گفتگو با هفته‌نامه ژونال دو دیمانش ضمن اظهار تاسف از شرایط حاکم بر فرانسه، اظهار داشت: افزون بر یک هزار نیروی مجری قانون و آتش‌نشان در ۲ هفته گذشته در جریان اعتراضات علیه اصلاحات بازنشستگی مجروح شده‌اند.

وی بدون اشاره به تعداد زخمی‌ها در بین تظاهرکنندگان ادامه داد: در مجموع از ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) یک هزار و ۹۳ پلیس، ژاندارم و آتش‌نشان مجروح شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه مدعی شد: وقتی خشونت‌گرایان، اراذل و اوباش و افراط‌گرایان چپ درگیر می‌شوند، وظیفه پلیس است که بگوید بس کنید.

وی اظهار داشت: من از تسلیم شدن در برابر تفکر تروریسم چپ افراطی که سبب واژگونی ارزش‌هاست، امتناع می‌کنم.

در حالی که اتهام‌ها و گزارش‌ها از خشونت پلیس این کشور در جریان تظاهرات هفته‌های اخیر رو به افزایش است، وزیر کشور فرانسه مدعی شد: دست من هیچ گاه برای کسانی که به یونیفرم خود بی‌احترامی می‌ کنند نلرزیده است.

وی یادآوری کرد که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۱ پلیس و ژاندارم و سال پیش از آن ۱۰۱ نیروی مجری قانون به دلیل استفاده نامتناسب از زور مجازات شده بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1122630

مهمترین اخبار ایران و جهان: