نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 11:17

امدادرسانی نوروزی؛ از نیروهای پلیس تا گروه‌های جهادی+ عکس

امدادرسانی به مسافران نوروزی در استان سمنان با قوت ادامه دارد و از نیروهای پلیس گرفته تا گروه‌های جهادی پای کار کمک به هم‌وطنانمان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در روزهای اخیر، با توجه به ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان سمنان، بارش‌هایی رخ داد که به گفته هواشناسی این استان، تا اواخر وقت روز هشتم فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.

در همین شرایط، هشدار زرد هواشناسی صادر شد و رگبار و رعد و برق برای غالب نقاط استان سمنان پیش‌بینی شد که اثر طبیعی آن در لغزندگی محورها، احتمال اختلال در تردد محورهای استان به‌ویژه در نواحی شمالی، مه‌آلودگی، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال خسارت ناشی از تگرگ و احتمال خسارات ناشی از باد مشاهده می‌شد.

برخی راه‌های فرعی و روستایی استان سمنان نیز در پی فعالیت این سامانه بارشی، دچار آب‌گرفتگی یا سختی در تردد خودروهای عبوری شدند.

در پی همین اتفاقات، شماری از مسافران نوروزی که در سیل و باران بهاری گرفتار شده بودند، با کمک نیروهای دهیاری و گروه جهادی شهید «نادعلی» روستای جیلان در منطقه کلاته‌خیج شاهرود امدادرسانی شدند.

گروه جهادی شهید نادعلی جیلان و پایگاه مقاومت شهید اشرفی‌اصفهانی حوزه بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا (ع) در روزهای اخیر همواره در خدمت مسافران نوروزی بوده‌اند و به آنها خدمات‌رسانی کرده‌اند.

نجات یک گردشگر نوروزی در دل کویر توسط پلیس نیز خبر دیگری بود که فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار آن را اعلام کرد.

 سرهنگ غلامحسین عرب، فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: مفقودی یک نفر گردشگر غیربومی در کویر شهرستان گرمسار توسط هلال‌احمر اعلام شد که به‌سرعت چند اکیپ از مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به گشت‌زنی‌های بی‌وقفه مأموران در دل کویر شهرستان گرمسار افزود: سرانجام با تلاش مشترک نیروهای جست‌وجوگر و عزم جدی مأموران، در کمتر از سه ساعت، جوان ۳۲ ساله غیربومی با یک دستگاه خودروی شخصی متعلق به وی در عمق پنج کیلومتری کویر و با حال نامساعد پیدا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار تصریح کرد: گردشگر غیربومی توسط هلال‌احمر به بیمارستان اعزام و پس از مساعد شدن حال وی، مرخص شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111974

مهمترین اخبار ایران و جهان: