نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 11:28

نقش شوراها به عنوان نهاد زیربنایی بسیار تعیین کننده است

آستارا- فرماندار آستارا به نقش تعیین کننده شوراها به عنوان نهاد نظارتی اشاره کرد و گفت: وجود یک قوه متفکر در کنار مسئولین در شهرها و روستاها برای نظام و مدیریت آن جامعه بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی‌پور شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از شوراهای برتر شهرستان آستارا اظهار داشت: بحث شورا و مدیریت شورایی در نظام جمهوری اسلامی قدمتی بسیار و عمری به درازای تاریخ اسلام دارد چنانکه در قرآن نیز سفارش شده که در کارهای خوب، مهم و اساسی مشورت صورت بگیرد.

فرماندار آستارا با اشاره به طرح تشکیل شوراهای شهر و روستا که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نهادینه شد، گفت: انقلاب اسلامی مدیریت شورایی شهر و روستا را به عنوان یک اصل برتر برای خود می‌پذیرد چرا که وجود یک قوه متفکر در کنار مسئولین دولتی در شهر و روستا برای ما و نظام و مدیریت آن جامعه بسیار مهم هستند.

وی با بیان اینکه نقش شوراها در کنار دهیاران، بخشداران و شهرداران به عنوان نهادی زیربنایی و نظارت کننده بسیار مهم و تعیین کننده و سرنوشت ساز است، افزود: شوراها نماینده مردم هستند و می‌توانند هم بر دولت نظارت کنند و هم ظرفیت‌های حوزه برنامه ریزی خود را بسنجند و نارسایی‌های حوزه کاری خود را یافته و آنها را با کمک مسئولان حل و فصل کنند.

رضایی پور ادامه داد: امید می‌رود با مدیریت خوب با بروز رسانی و بالفعل کردن ظرفیت شهرها و روستاها با همکاری دهیاران بخشداران و شهرداران نقش شوراها در توسعه بیشتر دیده شود، در این راستا نیازمند هستیم که ظرفیت‌های شهرها و روستاها استخراج و جلسات در سطوح مختلف برگزار و از اختلاف‌ها پرهیز شود چرا که خیلی جاها همین اختلاف‌ها سبب وقفه در خدمات رسانی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1189774

مهمترین اخبار ایران و جهان: