نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 22:29

روایت کاروانسرایی که به آغوش مردم بازگشت/ تحقق مطالبه 40 ساله مردم سمنان با همکاری قوای مجریه و قضائیه

تحویل رسمی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مطالبه 40 ساله مردم سمنان را با همکاری قوای مجریه و قضائیه محقق کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دستگاه قضایی در گزارشی که به مردم ارائه کرده، معتقد است استماع و پیگیری قانونی مطالبات مردمی از اتفاقات خجسته‌ای بوده که در دوران تصدی محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در اجرای منویات رئیس قوه قضائیه به‌عنوان یک وظیفه و خدمت بی‌منت به شهروندان استان سمنان رقم خورده است.

رخدادی که با پیگیری‌های قانونی دستگاه قضایی استان سمنان در این مرحله ثبت شد، تحویل رسمی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و تحقق مطالبه 40 ساله مردم است.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر گفت: تحویل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نتیجه همکاری دستگاه قضایی با مسؤولان اجرایی استان سمنان است.

???? دیواربرداری کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که سال‌ها «زندان مرکزی» شده بود!

عبداللهی بیان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان، استماع مطالبات مردم را مایه عزت خود می‌داند و نسبت به حفظ و ارتقای قدرت معیشت شهروندان دغدغه‌مند بوده و با جدیت موضوع تحویل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان را پیگیری کرده تا علاوه بر ارتقای سطح اماکن و ابنیه تاریخی و گردشگری، با ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، سطح رونق کارآفرینی در استان نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در فروردین‌ماه سال جاری با حضور معاون اول قوه قضائیه، بازگشایی این کاروانسرا با حضور مقامات استانی انجام و این کاروانسرا به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تحویل شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: از تحقق مطالبه مردم سمنان در تحویل کاروانسرای شاه‌عباسی بسیار خرسند بوده و امیدواریم این مکان به محل ارتقای فرهنگ ایرانی- اسلامی تبدیل شده و با تدبیر مسؤولان شهری در ارتقای فرهنگ عمومی و اجتماعی مردم مؤثر باشد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166030

مهمترین اخبار ایران و جهان: