نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 15:07

پل «لبد» در شهرستان کوهرنگ موقتا ترمیم شد

شهرکرد_فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به تخریب پل لبد در بارش‌های اخیر گفت: این پل ارتباط چهار روستا را برقرار می‌کرد و بلافاصله توسط راهداری و سایر عوامل اجرایی به‌صورت موقت ترمیم شد.

شهباز اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بارش‌های سنگین در روزهای گذشته در این شهرستان اظهار کرد: این بارش‌ها نیز بی‌سابقه بود و در کنار آن طوفان هم به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: باد و باران خساراتی به برخی از منازل مسکونی خصوصاً منازل با سقف شیروانی وارد کرد، این در حالی است که بسیاری از باغات نیز خسارت دیدند که در حال برآورد هستند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به وقوع زلزله اخیر در این شهرستان تاکید کرد: از آنجایی که این زلزله ضعیف بود خسارتی در این زمینه وارد نشده است و بارش‌ها و وزش بیشترین خسارات را به مردم متحمل کردند.

اکبری به تخریب پل در لبد اشاره و خاطرنشان کرد: این پل ارتباط چهار روستا را برقرار می‌کرد که بلافاصله توسط راهداری و سایر عوامل اجرایی به‌صورت موقت ترمیم شد اما یکی از پایه‌های پل خسارت جدی دیده که در شرایط مناسب آب و هوایی این مورد اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این کار ساخت یک پل جدید از سال گذشته در کنار این پل قدیمی آغاز شده است که امسال با تأمین اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل رفع خواهد شد.

اکبری افزود: شهرستان کوهرنگ پاییز و زمستان سال گذشته و این یک ماهی که از سال ۱۴۰۲ می‌گذرد همیشه در بحران‌های بی‌سابقه قرار داشت اما نیروهای مربوطه همچنان در آماده‌باش طرح زمستانی قرار دارند و هشدارهای لازم از طریق دهیاران به روستانشینان داده شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: مردم در این زمینه آماده هستند و همکاری لازم را دارند، در این راستا هشدارهای لازم به عشایر داده شده است که فعلاً کوچ به دلیل شرایط شهرستان صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص شهرستان ساخت و سازها بر اساس اصول نظام مهندسی صورت می‌گیرد و فعلاً ساخت و سازها به دلیل وضعیت آب و هوایی متوقف شده است اذعان داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰۰ مسکن روستایی در شهرستان کوهرنگ آماده شد و این نوعی انقلاب در بحث ساخت و ساز مسکن است که اتفاق افتاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153330

مهمترین اخبار ایران و جهان: