نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 13:15

وزش باد نسبتا شدید در جنوب شرق خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: روزهای پایانی هفته در جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی شده است.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، وضعیت جوی به نسبت پایدار بوده و بر غلظت آلاینده‌ها بخصوص در شهر مشهد مقدس افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: چهارشنبه با افزایش ابرناکی و کاهش محسوس دمای هوا، برای مناطقی از استان از جمله نیمه شرقی، مرکز و دامنه‌های هزار مسجد بارش پراکنده باران و برف پیش‎بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در مناطق مستعد مه آلودگی و کاهش میدان دید نیز رخ خواهد داد. ضمن اینکه روزهای پایانی هفته در جنوب شرق استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید خواهد بود.

فاروقی به پیش ‎بینی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا نیز اشاره کرد و گفت: آسمان مشهد مقدس سه شنبه بیست و نهم آذرماه صاف همراه با غبار محلی همچنین هوا ناسالم خواهد بود و اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۶- درجه سلسیوس سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲ و ۱۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‎‎‎ تایباد ۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919774

مهمترین اخبار ایران و جهان: