نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:46

هیات‌های مذهبی مانور عظیم اسلامی و ولایی را به نمایش بگذارند

امام جمعه ارا ک گفت: هیات‌های مذهبی، روحانیون و مداحان و مردم مومن و ولایت‌مدار باید مانور عظیم اسلامی و ولایی را در ایام شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و اقشار مختلف جامعه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند که رفع این مشکلات باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه مردم، دولت و مجلس باید دست در دست یکدیگر برای رفع مشکلات نقش آفرینی کنند، تصریح کرد: دولت باید با تمام توان برای رفع مشکلات پای کار آمده و با کار انقلابی از مشکلات مردم بکاهد.

امام جمعه اراک بر لزوم برقراری عدالت اجتماعی در جامعه تاکید و اظهار کرد: دولت و مجلس انقلابی می‌توانند با کار انقلابی و با بهره‌گیری درست و اصولی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود کشور عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کرده و رضایت عمومی را جلب کنند.

دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: هیات‌های مذهبی، روحانیون و مداحان و مردم مومن و ولایت‌مدار باید مانور عظیم اسلامی و ولایی را در ایام شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س)  الگوی شایسته‌ای برای زنان و دختران  است، امروز  دشمنان تلاش خود را برای گرفتن عفاف و حجاب زنان به کار بسته در حالی که این مهمم مورد تاکید اسلام  است و نقش موثری در صیانت از جایگاه زن، حفظ کیان همسری، مادری و در نهایت بنیان خانواده دارد. 

به گزارش فارس اشاره به سالروز زلزله بم و روز مبارزه با حوادث و بلایای طبیعی، فرا رسیدن روز صنعت پتروشیمی، لزوم اصلاح الگوی مصرف در جامعه از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

 پایان پیام/ 

 

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 928574

مهمترین اخبار ایران و جهان: