نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 13:43

برق ۱۹ هزار خانه در ژاپن به دلایل نامعلوم قطع شد

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که برق هزاران نفر در مناطق شمالی این کشور به دلایل نامعلوم قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند برق ۱۹ هزار خانه در جزیره هوکایدو در شمال این کشور امروز یکشنبه به دلایل نامعلوم قطع شده است.

سازمان تنظیم مقررات برق ژاپن دراین‌باره اعلام کرده برق نزدیک به 13500 خانه در شهر مومبتسو، حدود 3 هزار خانه در شهر «اومو» و حدود 2600 خانه در شهر «اوکوبه» قطع شده است.

خبرگزاری «NHk» با اشاره به اینکه هنوز دلیل اصلیِ این قطعی برق مشخص نشده افزود نیروهای دفاعی و انتظامی برای کمک به تعمیر شبکه آسیب‌دیده در منطقه مستقر شده‌اند و پناه‌گاه‌های موقت برای اسکان شهروندان در سراسر شهرهای مذکرو ایجاد شده تا مردم در زمان تعمیر شبکه برق در این پناهگاه‌ها مستقر شوند.

در اوایل هفته طوفان و بارش شدید برف، مناطق شمالی و غربی ژاپن درگیر کرد و موجب قطعی‌های گسترده برق و اختلال در رفت‌وآمد و حرکت قطارها و وسایل نقلیه عموم شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های ژاپن، بر اثر بارش سنگین برف در ژاپن، دست کم ۱۳ نفر جان باخته و بیش از ۸۰ تن دیگر مجروح شدند.مقامات ژاپن هم گفته‌اند بارش برف در آستانه سال نو میلادی، همچنین به قطع برق بیش از ۱۰ هزار مشترک ژاپنی منجر شده است.

بر اساس هشدار اداره هواشناسی ژاپن، طوفان‌های برفی و امواج بلند در شمال و امتداد ساحل دریای ژاپن، می‌تواند به بارش برف به عمق ۶۰ سانتیمتر بیانجامد.

سازمان آتش نشانی و بلایای طبیعی ژاپن اعلام کرده که این ساعت بیش از ۳۰ نفر به شدت مجروح شده و بیش از ۵۰ نفر دیگر نیز با آسیب‌های سطحی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932574

مهمترین اخبار ایران و جهان: