نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 16:35

الگوی کشت ابلاغ شد/ توجه به برندسازی و بازاریابی

ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بااشاره به تهیه وابلاغ الگوی کشت در استان، تدوین سیاست های اجرایی برای عملیایت شدن طرح را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، منصورعلی زارعی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری کشاورزی با اشاره به تهیه الگوی کشت، تدوین برنامه مناسب برای اجرای آن را لازم و ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزارها به کشت دوم می‌رود که باید به سمت محصولاتی نظیر کلزا سوق داده شود.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن الگوی کشت در استان گفت: باید یارانه مناسب برای اجرای الگوی کشت داده شود وئ باید سیاست‌های مناسب در این زمینه اتخاذ شود.

زارعی تدوین برنامه مناسب را لازم دانست و با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای گفت: بسیاری از طرح‌های گلخانه‌ای نیازمند دریافت مجوز هستند.

حمید بخشی مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران پیگیری واجرای مصوبات را از مهمترین مشکلات و موانع بیان کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای از مهمترین برنامه‌ها و مصوبات در استان است.

۱۰ هزار مهندس کشاورزی بیکار هستند

وی شمار مراکز خدمات کشاورزی را ۷۰ مرکز یاد کرد و خواستار تشکیل کمیته ویژه به دبیری جهاد کشاورزی شد و گفت: ۱۰ هزار مهندس بیکار در استان وجود دارد و این درحالی برای توسعه اقتصاد پایدار در ۵۰۰ روستای استان باید از ظرفیت این مهندسان بیکار بهره گیری کنیم.

فرج الله فتح الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در استان گفت: در زمینه الگوی کشت به مسائل اقلیم و آب و خاک توجه کنیم واز سوی دیگر اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای در اجرای الگوی کشت دارد.

وی بازارسازی و برندسازی را در الگوی کشت مهم خواند و گفت: یکی از اسناد مهم بالادستی برای تحقق رشد اقتصادی توجه به الگوی کشت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895174

مهمترین اخبار ایران و جهان: