نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 16:19

خط ویژه| همکاری اصلاح طلبان با رسانه «بن سلمان» برای پرونده سازی علیه ایران/ استقبال BBC از اظهارات روحانی اصلاح طلب!

گزارش های تولیدی روزنامه هم میهن و اظهارات مدیر اورژانس بیمارستان سینا، استقبال ویژه «منوتو، رسانه منتسب به فرقه ضاله بهاییت» را نیز به دنبال داشته است.

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

همکاری اصلاح طلبان با رسانه «بن سلمان» برای پرونده سازی علیه ایران

یکی از کارویژه های رسانه های معاند در جنگ ترکیبی علیه ایران، تهیه خوراک برای پرونده سازی حقوق بشری علیه کشورمان است. این رسانه ها با جعل اخبار و دستکاری در اخبار، اینگونه وانمود می کنند که مدافعان امنیت، برخورد بسیار خشنی با اغتشاشگران دارند.

این عملیات روانی و رسانه ای از یکسو خوراک موردنظر برای تشدید تحریم ها علیه مردم ایران را تأمین کرده و از سوی دیگر موجب نفرت پراکنی علیه حافظان نظم و مدافعان امنیت در داخل کشور می شود.

اما نکته قابل تأمل در این میان، مشارکت و همکاری رسانه های اصلاح طلب با دشمن در این پروژه ضدایرانی است. در این میان روزنامه هم میهن به مدیریت کرباسچی بسیار فعال بوده است.

در همین رابطه اینترنشنال سعودی، اخیرا در مطلبی نوشت:«حسین کرمانپور مدیر ارورژانس بیمارستان سینا با اشاره به گزارش ها به وزارت بهداشت درباره آسیب به معترضان، به روزنامه هم میهن گفت:"آنطور که ما متوجه شده ایم، بیشترین آسیب ها اول به چشم و بعد به عضلات بوده است. در برخی موارد اصابت ساچمه به ریه و اندام های تناسلی هم بوده است."»

لازم به ذکر است که گزارش های تولیدی روزنامه هم میهن و اظهارات مدیر اورژانس بیمارستان سینا، استقبال ویژه «منوتو، رسانه منتسب به فرقه ضاله بهاییت» را نیز به دنبال داشته است.

استقبال BBC از اظهارات روحانی اصلاح طلب!

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت: «مصطفی محقق داماد، استاد فقه و حقوق در نامه سرگشاده‌ای خطاب به جامعه قضات در ایران از آنها خواسته است در صدور احکام خود «احتیاط کامل» کنند و هشدار داده خطا و تساهل در خون و مجازات غیر مشروع، از حافظه تاریخ، «فراموش نخواهد شد.» او گفته است این روزها که ایران با «بحران ناآرامی» مواجه است و «تمام مشکلاتی که موجباتش را ناتوانی دولت‌ها فراهم ساخته‌اند، به دامن دستگاه قضایی سرازیر شده»، قضات ایران «با امتحانی عظیم» روبرو هستند.»

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت: « آقای محقق داماد برای بیش از یک دهه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از نهادهای قوه قضائیه بوده است. مصطفی محقق داماد، در نامه خود به خشونت‌های پس از انقلاب ۵۷ اشاره کرده و نوشته است «تندروی‌های روزهای آغازین پس از انقلاب لکه چرکینی است بر چهره حاکمیت اسلامی که هرگز قابل اغماض نمی‌باشد.» مطرح شدن اتهاماتی چون «محاربه و افساد فی‌الارض» برای معترضان در ایران با انتقادهای زیادی در داخل این کشور مواجه شده و شماری از حقوقدانان و روحانیون به احکام صادره از نظر حقوقی اعتراض کردند و خواهان توقف صدور احکام محاربه و افساد فی‌الارض برای معترضان شده‌اند.»

استقبال بی بی سی فارسی از اظهارات این روحانی اصلاح طلب، قابل تأمل است. هدف این استقبال کاملا آشکار است و آن چیزی نیست جز سنگ اندازی در مسیر محاکمه و مجازات آشوبگران مسلح و تروریست ها.

جریان معاند به خوبی می داند که عدم برخورد قاطع دستگاه قضا با آن دسته از آشوبگرانی که شرارت مسلحانه داشته و یا مرتکب قتل شده اند، آن بخش از بدنه جریان آشوب را که برای انجام اقدامات شرارت آمیز و مسلحانه تردید دارند، تشویق و ترغیب می کند. هدف این است که به بدنه جریان آشوب این پیغام ارسال شود که حتی در صورت بازداشت و محاکمه، اشد مجازات برای شما اجرا نمی شود و تردید را کنار گذاشته و برای شرارت مسلحانه به کف خیابان بیایید.

به همین خاطر رسانه های معاند از هر فرصتی استفاده می کنند تا قوه قضاییه را به عقب نشینی و مماشات با آشوبگران مسلح ترغیب کنند. نکته قابل توجه اینجاست که بخشی از جریان اصلاح طلب در داخل نیز با این خط رسانه ای و عملیات روانی همصدا و همراه شده اند.

آیا آقای محقق داماد از استقبال ویژه بی بی سی فارسی و دیگر رسانه های دشمن از اظهاراتش باخبر است؟! آیا می داند که با این اقدام، چاقوی اوباش و قمه اشرار را تیز و تفنگ تروریست ها را مسلح می کند؟!

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 916030

مهمترین اخبار ایران و جهان: