نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 00:02

بهره‌مندی ۱۰۰ درصد جمعیت شهر سنندج از آب شرب باکیفیت سد آزاد

مدیرعامل آبفا کردستان گفت: به دنبال افتتاح شبکه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که با حضور رئیس جمهور انجام شد، اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت سنندج از آب گوارا و باکیفیت این سد بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفا کردستان، محمد فرهاد با اشاره به روند اجرای پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج توسط شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: با سفر دکتر رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به استان کردستان در دهم آذرماه جاری، این طرح افتتاح شد و از آن تاریخ آب شرب باکیفیت و گوارای سد آزاد در شبکه شهر سنندج توزیع و در دسترس تمامی شهروندان در تمام نقاط این شهر است.

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به تحقق انتظار و مطالبه شهروندان سنندجی برای بهره‌مندی از آب شرب باکیفیت سد آزاد، گفت: خوشبختانه با بررسی‌های انجام گرفته روشن شد که شهروندان این شهر از آب شرب توزیعی در شبکه از طریق سد آزاد رضایت دارند.

وی با ابراز خشنودی از اینکه آب سد آزاد یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های کشور است اظهار داشت: با توجه به رصد و پایش مداوم آب شرب شهر و انجام آزمایش‌های مداوم فیزیک و شیمیایی و بیولوژیکی توسط واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و همچنین دریافت بازخورد از طریق سامانه ۱۲۲ و سایر درگاه‌های ارتباطی با شهروندان، خوشبختانه مشخص شده شهروندان نیز از آب شرب استاندارد و باکیفیت توزیعی در شبکه رضایت دارند.

فرهاد اذعان داشت: این امر گویای اقدام درخور مجموعه صنعت آب استان و مسئولان شرکت مهندسی و وزارت نیرو برای تأمین آب شرب مناسب برای شهر سنندج است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح بزرگ آبرسانی به سنندج از طریق سد آزاد از جمله پروژه‌هایی است که زودتر از موعد مقرر با تاکید رئیس جمهور و پیگیری‌های مستمر وزیر نیرو و استاندار کردستان، علی‌رغم شرایط کوهستانی و وجود مسیرهای صعب‌العبور برای انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه و فرایند دشوار عبور خط لوله فولادی از دل صخره‌ها با نتیجه مطلوب به سرانجام رسید

منبع: مهر
شناسه خبر: 919030

مهمترین اخبار ایران و جهان: