نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 17:40

فقدان نظام پویای پژوهشی چالش فراروی مازندران است

ساری- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران جامع نبود و فقدان نظام پویای پژوهشی را از جمله چالش ها و دغدغه ها در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید محبی عصر یکشنبه در مراسم هفته پژوهش در استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و توجه به علم و پژوهش اظهار داشت: جامع نبودن و فقدان نظام پویای پژوهش محور مبتنی بر حل مسائل از جمله دغدغه‌ها است.

وی ادامه داد: پنج استراتژی برای جشنواره پژوهش در مازندران طراحی شد که تشکیل کمیته‌های پژوهش در دستگاه‌های اجرایی، ترویج پژوهش محوری بین همکاران دستگاه‌های اجرایی، ترویج پژوهش محوری در خانواده‌های همکاران و جامعه از جمله آن است.

وی از شکل گیری کارگروه فنی و مهندسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۹ رابط فعال پژوهشی در استان معرفی شدند و انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فعال کردن رابط پژوهشی اقدام کنند.

محبی یادآور شد: همگرایی برنامه‌های پژوهشی، پیاده کردن نظام حل مشکلات، فعال کردن توان بالای پژوهشی،، برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی پژوهشی موضوع محور برای حل مسائل آینده، هم افزایی توان پژوهشی و پرکردن خلأ بین دانشگاه و جامعه و صنعت از جمله راهبردها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با اظهار این که شهید فخری زاده پژوهشگر برجسته در کشور به شمار می‌رود، گفت: آن چه که مدنظر است فرصت‌های مطالعاتی در دستگاه‌های اجرایی و صنعت است و باید از آن بهره برد.

وی گفت: باید از پایان نامه‌های ارشد و دکتر برای حل موضوعات اساسی دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و امیدواریم بتوانیم همراستاسازی پایان نامه‌های تقاضا محور را برای حل مشکلات اجرایی کشور را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918374

مهمترین اخبار ایران و جهان: